Políticament, Espanya s'està convertint en un parc temàtic ultra. És tan gros el que està passant que fins i tot impulsant tota mena de lleis reaccionàries -des de l'avortament fins a la Llei Wert-, el PP està patint un assetjament constant per part del sector més ultra de l'ultradreta. Vidal-Quadras i Mayor Oreja -sense oblidar UPyD, la FAES i el propi Aznar- surfegen sobre les ones mediàtiques d'una Brunete desbocada i més falangista que mai. Allà, entre Millán-Astray i Unamuno sempre guanya el "Viva la muerte".
Alícia Sánchez-Camacho ja amenaça, explícitament, amb aplicar l'article 155 de la Constitució i derogar l'autogovern català i no passa un dia sense que acusin el catalanisme de causar un clima de violència com el que es va viure al País Basc. Això, sense que s'hagi trencat mai ni una sola paperera.
Són els ultres, sí, però a Espanya no els planta cara ningú. Ni les institucions, ni els mitjans de comunicació, ni -i això és el més indecent- l'esquerra espanyola. Per al PSOE i el seu àmbit intel·lectual, els catalans som culpables de voler votar i mereixem que l'esquerra doni suport a un govern que ells mateixos consideren extremista en tots els altres àmbits. Les dones catalanes han de poder decidir sobre el seu cos, diu el PSOE, però no sobre el seu país.
Quan els catalans haguem marxat, els progres espanyols hauran de demanar asil a la República Catalana. Quants d'ells el mereixeran?
ARA A PORTADA
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
29 de gener de 2014 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
-
Política
Les sancions als mitjans per les infiltracions policials arriben al Parlament i al Congrés
