És interessant, la teoria de Felip Puig. De fet, és raonable pensar que una república espanyola, sòlida i estable, afegiria un grau més de legitimitat a l'estat espanyol. L'elecció del cap de l'estat -en cas que fos directa- hauria de fer-se, necessàriament, en una circunscripció única i això deixaria el catalanisme en la marginalitat política, més encara si en una hipotètica segona volta els partits catalans es veiessin obligats a donar suport a un o altre candidat majoritari.
Però el fet és que els últims trenta anys la monarquia espanyola ha actuat, en la pràctica, com un instrument uniformitzador, castellanista i militaritzat, que no ha dubtat a actuar contra programes de TV3, estudiants que cremaven fotocòpies i revistes que surten els dimecres. Una altra cosa és l'horitzó que s'obre ara, amb una monarquia assetjada pels escàndols econòmics i que viu la vida, sumptuàriament, mentre cinc milions dels seus súbdits malviuen a l'atur.
Això, amb la perspectiva d'una successió complicada en favor del futur Felip Vè d'Aragó, afebleix enormement la institució monàrquica, que haurà de treballar essencialment per a la supervivència pròpia. I aquí sí que Felip Puig comença a tenir raó.
Felip Puig i Felip Vè
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 30 de desembre de 2011 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents
-
Política Cauen un 5% els delictes en el primer trimestre de 2025
-
Política Illa i Parlon saluden els comissaris dels Mossos en el seu primer Dia de les Esquadres