És interessant, la teoria de Felip Puig. De fet, és raonable pensar que una república espanyola, sòlida i estable, afegiria un grau més de legitimitat a l'estat espanyol. L'elecció del cap de l'estat -en cas que fos directa- hauria de fer-se, necessàriament, en una circunscripció única i això deixaria el catalanisme en la marginalitat política, més encara si en una hipotètica segona volta els partits catalans es veiessin obligats a donar suport a un o altre candidat majoritari.
Però el fet és que els últims trenta anys la monarquia espanyola ha actuat, en la pràctica, com un instrument uniformitzador, castellanista i militaritzat, que no ha dubtat a actuar contra programes de TV3, estudiants que cremaven fotocòpies i revistes que surten els dimecres. Una altra cosa és l'horitzó que s'obre ara, amb una monarquia assetjada pels escàndols econòmics i que viu la vida, sumptuàriament, mentre cinc milions dels seus súbdits malviuen a l'atur.
Això, amb la perspectiva d'una successió complicada en favor del futur Felip Vè d'Aragó, afebleix enormement la institució monàrquica, que haurà de treballar essencialment per a la supervivència pròpia. I aquí sí que Felip Puig comença a tenir raó.
ARA A PORTADA
-
Junqueras i Sánchez tanquen l’acord pel finançament amb ordinalitat i 4.700 milions més per a Catalunya Bernat Surroca Albet
-
Junqueras ja ha abordat el finançament amb Puigdemont i admet que serà «dificilíssim» aprovar-lo Oriol March
-
-
Els pagesos tallen autopistes i carreteres «de manera indefinida» contra l'acord del Mercosur Redacció
-
Publicat el 30 de desembre de 2011 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El PP surt en tromba contra Sánchez pel finançament: «Implora oxigen a un inhabilitat»
-
Política
Els Comuns celebren l'acord pel finançament i insten Junts a sumar-s'hi
-
Política
Junts i la CUP denuncien que Illa els ha felicitat el Nadal en castellà
-
Política
Illa preveu «bones notícies» per a Catalunya abans de la reunió Sánchez-Junqueras
-
Política
El finançament i les urgències de Sánchez rehabiliten Junqueras a la Moncloa
-
Política
Una foto necessària i un bon acord urgent
