Fino i faralaes a banda, la Fira d'Abril és un escàndol en la més genuïna tradició catalana. Des de totes les institucions i des de tots els partits (amb la meritòria excepció de Jordi Portabella) s'ha permès que un senyor concret, Francisco Garcia Prieto, acumulés tota mena de privilegis i subvencions, fins convertir aquest esdeveniment d'estètica regional en un cortijo d'explotació particular.
Garcia Prieto presideix la FECAC -entitat organitzadora de la Fira- des de fa més de vint anys i al llarg d'aquest temps no s'ha estalviat tota mena de xantatges a les institucions catalanes, que sempre han respost bitlletera en mà. En l'edició de 1998 fins i tot es va permetre el luxe de prohibir l'entrada al conseller de Cultura (aleshores Joan Maria Pujals), tot i que l'esdeveniment es feia -com sempre- en terrenys municipals. Aquell mateix any va proclamar, públicament, que pensava recollir un milió de firmes contra la llei de política lingüística que acabava de ser aprovada pel Parlament de Catalunya.
Però passen els anys i no hi ha res a fer. Tancaran quiròfans i Garcia Prieto seguirà cobrant... Pura tradició.
ARA A PORTADA
Publicat el
27 d’abril de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
L'assessora de Begoña Gómez entrega el passaport al jutge Peinado un dia abans del termini
-
Política
Maniobra de Zapatero per intentar anul·lar la seva imputació al cas Plus Ultra
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
-
Política
«Qui la fa, la paga, es digui Ábalos o Ayuso»: la Moncloa busca el xoc amb el PP davant l’ofensiva judicial
-
Política
El Govern deslliga la condemna a Ábalos del futur de Sánchez: «S'ha d'acabar la legislatura»
-
Política Parlon i Trapero tornaran a comparèixer al Parlament per les infiltracions en assemblees de professors
