
La desaparició del viaducte que travessa Girona i pel qual, actualment, hi circula el tren convencional, és més a l'aire que mai. El ministeri espanyol de Foment, que en diverses ocasions s'havia compromès a fer l'obra, no ha inclòs ni un sol euro en els pressupostos pel 2013 per dur a terme aquest enderrocament i el soterrament de les vies i assegura que és l'administració local o l'autonòmica qui ha de pagar l'obra.
L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, assegura que la decisió de Foment és "deslleial i enganyosa", mentre recorda que és un "projecte estratègic" pel futur de la ciutat. Per aquest motiu, el batlle gironí, considera que no poden canviar les regles de joc «a mitja partida» i ja avisa que "no ens mourem d'aquí". De moment, Puigdemont, ja ha mostrat la seva voluntat de reunir tots els portaveus municipals per anar a units amb el posicionament.
Des del Partit Popular, l'opositora a Girona i diputada a Madrid Concepció Veray, ha demanat "comprensió" a l'alcalde de Girona, opinant que "no seria comprensible començar una obra de 400 milions d'euros mentre no estan enllestides les obres del TGV ni la N-ll". La líder dels populars a Girona també justifica que Foment no hagi inclòs una partida a aquesta obra, dient que "el projecte no està acabat i volem que es revisin alguns aspectes".
Sobre el Parc Central
En una conferència al col·legi d'Arquitectes, Carles Puigdemont, es va mostrar preocupat pel futur del Parc Central. L'alcalde assegura que "en uns mesos ADIF marxarà de la ciutat i deixarà el Parc Central trinxat". Segons Puigdemont, hi ha moltes possibilitats que un cop ADIF marxi, el Parc quedi tal com està ara, amb una llosa grisa. El màxim representant de l'ajuntament gironí ha admès que estan en converses amb ADIF, perquè el Parc recuperi el seu aspecte habitual.