Continuen les baixes a Ciutadans. Avui se n'ha conegut una de molt qualitativa. El catedràtic de Dret Constitucional Francesc de Carreras ha estripat el carnet. Segons ha reconegut el mateix partit, qui va ser un dels fundadors de la formació d'Albert Rivera va comunicar la seva baixa el mes de febrer, després que l'executiva taronja aprovés per unanimitat la seva estratègia d'oposició rotunda a Pedro Sánchez. Una posició que el partit ha mantingut després del 28-A de cara a la investidura.
Una altra discrepància entre De Carreras i Ciutadans és sobre la política de pactes amb Vox, que es va escenificar després de els eleccions andaluses i s'ha generalitzat després de les municipals. El jurista ja va manifestar el seu rebuig a l'acord dels taronja amb un partit que considera "nacionalista espanyol".
Això vol dir que quan es va produir la darrera trobada entre De carreras i Rivera, l'abril passat, el constitucionalista ja no era militant del partit. En aquella trobada, Rivera va explicar-li l'estratègia que seguiria i la seva voluntat d'aspirar a liderar la dreta espanyola. Francesc de Carreras va donar detalls d'aquesta darrera trobada en una recent entrevista a NacióDigital, en què explica molts detalls de la seva discrepància amb Rivera, a qui un dia llunyà va apadrinar per liderar el partit.
Francesc de Carreras estripa el carnet de Ciutadans
El fundador del partit abandona a Albert Rivera, amb qui discrepa pel seu "no" a Sánchez i per la política d'aliances amb Vox
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de juliol de 2019 a
les 20:26
Actualitzat el
17 de juliol de 2019 a les
21:06
Et pot interessar
-
Política
L'extrema dreta guanya a Elna, Ribesaltes i Cànoes i confirma la seva força a la Catalunya Nord
-
Política
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política Els Comuns veuen «benvingudes» les demandes d'ERC de noves competències
-
Política ERC només ha rebutjat una vegada els pressupostos d'un president que ha investit
-
Política
Illa i Junqueras, dos rivals condemnats a entendre's
