"Tremolava i ho passava malament quan executava. Se sentia com un animal acorralat en la seva feina", explicava el cineasta Basilio Martín Patino sobre Antonio López Sierra, el botxí de Salvador Puig Antich i de dotzenes de persones més. Martín Patino el va conèixer quan va realitzar un documental terrible, el 1971, on tres executors del franquisme explicaven les seves experiències, animats per uns gots de vi.
Antonio López Sierra va tenir una vida sòrdida. De fet va ser ell qui va inspirar el personatge protagonista -interpretat per Pepe Isbert- d'El Verdugo, de Luis Garcia Berlanga, amb una seqüència final esfereïdora, on els guàrdies han de sostenir un botxí al qual han hagut d'emborratxar perquè faci la seva feina.
López Sierra era, a la seva manera, també una víctima del franquisme. No així Ramón Antón Mota, un tètric funcionari franquista que ha fet circular un currículum on inclou, com a mèrit, haver assistit personalment a l'execució de Salvador Puig Antich. L'objectiu és que li concedeixin la medalla d'or de la Policia Local de Melilla. Són uns miserables.
ARA A PORTADA
-
Política Illa se salva de la reprovació i s'obre a estudiar rebaixes fiscals en habitatge Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política El Parlament tomba la reprovació de Junts i revalida la confiança en Illa Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política El Parlament avala una «resolució refrendada» del conflicte en el novè aniversari de l'1-O Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
Societat Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu Neus Climent / Agències
Publicat el
30 d’agost de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
La policia espanyola tanca files i alega «perill extrem» en el judici de Roger Español
-
Política
PSC i ERC volen crear un grup d'experts per fer una reforma fiscal en habitatge
-
Política
PSC i ERC acorden crear en sis mesos un pla pel català al comerç i la restauració
-
Política
Felip i Letizia visitaran Ceuta i Melilla el 13 i 14 d'octubre
-
Política
El retorn imminent de Puigdemont anima el novè aniversari de l'1-O
-
Política
No fer res no és la solució
