El Ministeri de Transports i Mobilitat i la Conselleria de Territori han arribat aquest dissabte a un acord per iniciar la tramitació administrativa i econòmica de dos dels quatre convenis d'encomanda de gestió d’infraestructures. Es tracta de la pacificació de l'N-II i la permeabilitat de l’autovia C-32 al Maresme, d'una banda; i dels intercanviadors ferroviaris de Renfe i FGC a Sant Cugat del Vallès, de l'altra.
La inversió estimada per a aquests dos convenis és de 420 milions d'euros, que finançarà el Ministeri directament o a través d'Adif, i ara que ja hi ha acord, la signatura es podria fer en els pròxims dies o setmanes. Així ho han anunciat el secretari d’Estat del Ministeri, David Lucas, i la consellera de Territori, Ester Capella, en la celebració del 175è aniversari del primer ferrocarril de la península Ibèrica entre Barcelona i Mataró.
Capella ha defensat la importància dels dos convenis. El del Maresme és una llarga reivindicació dels alcaldes de la comarca i un “deute històric” de l’Estat, ha expressat. Per a la consellera, el conveni per la N-II i la C-32 servirà perquè la primera tingui menys trànsit privat i més espai per a ciclistes, vianants i transport públic i es converteixi en un “eix cívic”.
“Hem arribat a un acord per fer realitat uns convenis que permetran millorar la mobilitat en el conjunt de la comarca del Maresme, on el ferrocarril també estarà present, i potenciar el servei del tren i la connectivitat del Vallès Occidental”, ha assegurat Lucas. “Quan es col·labora, s’avança”, ha afirmat.
Al seu torn, Lucas ha aprofitat l’acte per explicar que a mitjans del 2023, s’han superat els 1.150 milions d'euros d'execució al Pla de Rodalies, el 33% de la inversió total prevista per a 2020-2025, amb més de 160 actuacions en marxa. Entre elles, destaquen la duplicació de la línia R3, actualment en execució, la compra de 101 nous trens o la instal·lació de nous sistemes de senyalització més segurs”.