Un president pot anunciar al seu país sang, suor, llàgrimes i, fins i tot, mil cinc-cents milions de retallada social. De vegades, en algun moment de la història, la persona que lidera un país ha de demanar sacrificis que aquella generació mai no havia hagut de fer. Però també és seva la responsabilitat d'assenyalar el camí del redreçament, de l'horitzó que marca l'èxit com a poble.
I això és el que no va fer ahir Artur Mas. Va assenyalar amb el dit quins són els culpables del fet que Catalunya estigui al llindar de la fallida, en especial l'estat que "centrifuga" el dèficit per a, acte seguit, cometre la deslleialtat d'acusar la Generalitat. I fins i tot va esmentar les exigències dels socis europeus. Però no va indicar el camí de sortida.
És possible que això formi part d'una estratègia. Si és així, el president té el deure de mesurar-ne el ritme i els temps. Però Artur Mas ha de ser conscient que la seva presidència s'escriurà als llibres d'Història. Com hi han passat tots els periodes claus de decadència i renaixença.
ARA A PORTADA
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
-
Societat «El nou curs comença a l'abril»: així planifiquen mestres i direccions el retorn a l'aula Gerard Mira
-
Societat Els sindicats d'educació acusen direccions de la Catalunya Central d'anul·lar acords de claustre Pere Fontanals
-
Política ERC defensa un independentisme inclusiu per la Diada: «Ser minoria porta a la derrota» Lluís Girona Boffi
Publicat el
15 de maig de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política L'expresident de Plus Ultra assenyala Zapatero: l'1% del rescat era per a ell
-
Política Els cantaires expulsats de la Sagrada Família durant la visita del Papa actuaran per la Diada
-
Política
PP i Vox aconseguirien una majoria absoluta folgada al Congrés, segons diverses enquestes
-
Política
El govern espanyol contradiu l'Europa sobre l'agressió a un aficionat per dur una estelada: «Prudència»
-
Política
Rifar-se el finançament
-
Política
L’Europa denuncia una nova agressió de la policia espanyola a un aficionat per dur una estelada
