Dos jutjats de Barcelona han citat a declarar en les properes setmanes nou mossos d'Esquadra antiavalots per haver disparat boles de goma en els incidents de les celebracions de la victòria del Barça a la Champions del 2009 a Barcelona i durant les quals dos nois van perdre la visió a un ull per culpa dels impactes. Els dos jutjats havien arxivat els casos però l'Audiència ha obligat a reobrir-los per determinar la responsabilitat de cada agent.
Segons ha avança El Periódico de Catalunya, el titular del Jutjat d'Instrucció número 25 de Barcelona interrogarà el 14 i el 15 de setembre tres agents escopeters, dos caporals i un subinspector de la Brigada Mòbil per aclarir l'actuació del 28 de maig del 2009 quan Jordi Naval passava pel carrer Unió del Raval i un impacte li va rebentar l'ull. El jutge no va poder determinar qui va llençar la bola, però l'advocada de Naval, Marta Colls, va recórrer l'arxivament del cas i ara el jutjat ha citat els membres de dues patrulles que aquella nit van actuar a la zona.
En els mateixos incidents, Óscar Alpuente, va rebre un impacte a l'ull prop de la Borsa de Barcelona, al Passeig de Gràcia. El Jutjat d'Instrucció 32 ha citat a declarar com a imputats el proper 22 de setembre tres mossos: un cap d'antiavalots, un caporal i un escopeter. El jutge havia considerat que l'incident va ser "fortuït", però ara l'Audiència ha ordenat interrogar-los per un delicte de lesions per imprudència greu i un altre d'omissió del deure de socors.
Imputats nou mossos per ferir dos nois als ulls
Política
Antiavalots van disparar boles de goma en la celebració d'una Champions del Barça
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
09 de setembre de 2011 a
les 12:43
Et pot interessar
-
Política
Junqueras reclama «l'aplicació efectiva» de l'amnistia en l'aniversari de les protestes a la seu d'Economia
-
Política
Organitzem l’optimisme per sortir a guanyar
-
Política
La direcció de Junts tanca la porta a pactar amb Aliança després de les municipals
-
Política
Sense ànima
-
Política
Feijóo ve de buit, però amb un pla per recuperar escons catalans
-
Política
Banderes marroquines a la Plaça de la Font
