Dos jutjats de Barcelona han citat a declarar en les properes setmanes nou mossos d'Esquadra antiavalots per haver disparat boles de goma en els incidents de les celebracions de la victòria del Barça a la Champions del 2009 a Barcelona i durant les quals dos nois van perdre la visió a un ull per culpa dels impactes. Els dos jutjats havien arxivat els casos però l'Audiència ha obligat a reobrir-los per determinar la responsabilitat de cada agent.
Segons ha avança El Periódico de Catalunya, el titular del Jutjat d'Instrucció número 25 de Barcelona interrogarà el 14 i el 15 de setembre tres agents escopeters, dos caporals i un subinspector de la Brigada Mòbil per aclarir l'actuació del 28 de maig del 2009 quan Jordi Naval passava pel carrer Unió del Raval i un impacte li va rebentar l'ull. El jutge no va poder determinar qui va llençar la bola, però l'advocada de Naval, Marta Colls, va recórrer l'arxivament del cas i ara el jutjat ha citat els membres de dues patrulles que aquella nit van actuar a la zona.
En els mateixos incidents, Óscar Alpuente, va rebre un impacte a l'ull prop de la Borsa de Barcelona, al Passeig de Gràcia. El Jutjat d'Instrucció 32 ha citat a declarar com a imputats el proper 22 de setembre tres mossos: un cap d'antiavalots, un caporal i un escopeter. El jutge havia considerat que l'incident va ser "fortuït", però ara l'Audiència ha ordenat interrogar-los per un delicte de lesions per imprudència greu i un altre d'omissió del deure de socors.
Imputats nou mossos per ferir dos nois als ulls
Política
Antiavalots van disparar boles de goma en la celebració d'una Champions del Barça
ARA A PORTADA
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
09 de setembre de 2011 a
les 12:43
Et pot interessar
-
Política
Dimiteix Tomás Carrión, número dos de Núria Parlon a Interior
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
