Jugada d'ICV per tornar el cas Palau al Parlament

Publicat el 16 de març de 2011 a les 11:52
Camats insisteix amb habilitat en la compareixença de Germà Gordó pel cas Palau. Foto: P. Francesch

La geometria variable del Parlament té tantes cares com un cub Rubick i permet jugar i obrir finestres quan les portes es tanquen. Amb aquesta premissa, ICV-EUiA ha jugat bé les cartes de l'aritmètica. Aquest matí la comissió d'Afers Institucionals del Parlament de Catalunya ha rebutjat, gràcies a una entente entre CiU i SI, la compareixença del secretari del Govern de la Generalitat, Germà Gordó, per donar explicacions del canvi de posició del Consorci del Palau respecte la petició d’imputacions de membres de CDC pel Cas Palau de la Música.

En veure que CiU s'ha sortit amb la seva gràcies al pes del diputat Alfons López Tena, del subgrup de Solidaritat Catalana per la Independència, que ostenta la representació pel grup mixt en aquesta comissió, ICV-EUiA ha tornat a entrar avui al registre del Parlament la petició de compareixença, però en aquest cas a la comissió de Justícia. El fet és que a Justícia, el diputat del grup mixt correspon a Ciutadans, concretament, Albert Rivera, abanderat de la causa del Palau.
Així els ecosocialistes esperen que s'aprovi la compareixença amb "tota probabilitat" si es manté el posicionament d'avui de PSC, ERC i PP.

La petició té l'origent en un document del Consorci del Palau del propassat 18 de gener, lliurat al jutjat d'instrucció número 30 de Barcelona en què es demanava que no s'imputéssin delictes a cap persona concreta pel cas de l'espoliació del Palau de la Música quan anteriorment s'havia enviat un escrit totalment oposat al jutjat.


"Volem saber com es va prendre aquesta decisió i com es va articular amb el ministeri de Cultura i l'ajuntament de Barcelona", ha indicat el diputat ecosocialista Jaume Bosch en el marc de la compareixença de la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, al Parlament de Catalunya.