Minuts més tard, Oriol Junqueras, des de la presó, ha reaccionat a la proposta i ha volgut agrair "el compromís" de Torrent. "Ets una persona jove, preparada i capaç de sumar complicitats", ha dit el líder d'ERC.
La secretària general d'ERC, Marta Rovira, ha convocat aquesta tarda la permanent del partit i el grup parlamentari per "acabar de tancar la proposta de candidat o candidata a presidir el Parlament", segons ha informat el partit. A continuació, han traslladat el nom a les altres formacions polítiques i fer-lo públic.Junqueras des de la presó:
— Oriol Junqueras ðŸŽ—ï¸ (@junqueras) January 16, 2018
Gràcies Roger pel teu compromís. Ets una persona jove, preparada i capaç de sumar complicitats. https://t.co/y2Yb0o0uWz
Així doncs, ja se sap qui substituirà Carme Forcadell a la presidència del Parlament a menys de 24 hores de la constitució de la cambra catalana. Els republicans han volgut vincular la decisió de qui serà el president a les negociacions per la investidura.
La setmana passada Forcadell va renunciar a repetir en el càrrec assegurant que la presidència ha d'estar lliure de causes judicials i els noms que han sonat aquests dies per succeir-la són els d'Ernest Maragall, Raül Romeva, Alba Vergés i Roger Torrent, que finalment ha estat l'escollit.

Reunió d'una executiva recent d'ERC, encara amb Junqueras en llibertat. Foto: ERC