La Crida per Sabadell, el partit que ostenta l’alcaldia a l’Ajuntament, ha mostrat el seu posicionament "davant les informacions i desinformacions" de les últimes hores sobre la polèmica generada arrel de l’informe per estudiar el canvi de nomenclàtor.
La formació ha remarcat que no comparteixen algunes afirmacions del text, apuntant en especial a la d’Antonio Machado que rebutgen "de forma clara". Ha definit al poeta com "una figura de la literatura universal i dels valors republicans i antifeixistes" i per aquesta raó no es plantegen treure el seu nom dels carrers de la ciutat.
També ha recordat que es tracta "d’un informe extern, que en cap cas ha estat aprovat ni validat pel govern" i ha lamentat que s’hagi convertit en el protagonista "d’aquesta controvèrsia mediàtica, dificultant un debat ciutadà tan necessari".
La Crida ha subratllat que "l’objectiu principal" d’aquesta modificació del nomenclàtor és "retirar els noms de places i carrers dedicats a feixistes amb responsabilitats polítiques en dictadures com la franquista o la de Primo de Rivera". Ha posat l’accent en el compromís "d’aprofundir en els valors democràtics" que han de desembocar en el seu canvi.
La coalició ha criticat aquest episodi viscut i ha carregat contra diversos partits polítics i mitjans de comunicació "de la dreta espanyolista" per "descontextualitzar i intoxicar el debat per interès partidista".
La Crida per Sabadell es desmarca d'algunes afirmacions de l'informe del nomenclàtor
Política
La formació amenta el rebombori mediàtic generat i apunta cap a partits polítics i mitjans de comunicació "de la dreta espanyolista"
ARA A PORTADA
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
16 d’agost de 2017 a
les 10:56
Et pot interessar
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
-
Política
Les sancions als mitjans per les infiltracions policials arriben al Parlament i al Congrés
