La CUP va presentar divendres el vídeo de la campanya electoral del 28-M, on apareix un alcalde (David Bagés) que mira de convèncer un grup de veïns del poble de la importància de fer un camp de golf, encara que això impliqui no poder destinar diners a altres necessitats del municipi. A l'espot hi apareix l'humorista Joel Díaz, que fa d'empresari, i ha tingut una bona acollida a les xarxes socials, amb més d'un milió de visualitzacions a Twitter en 24 hores.
Quan encara coeja la polèmica provocada pels partits de la dreta i l'empresa Desokupa sobre l'ocupació de dos edificis com Bonanova, partits com Junts o el PSC s'han posicionat amb fermesa sobre aquest fenomen, i la CUP no ha deixat passar l'oportunitat de fer-ne broma. També a través de Twitter, els cupaires han editat la resposta del secretari general de Junts, Jordi Turull, amb talls del seu vídeo de campanya. Quan Turull dubta, apareix l'empresari Díaz a donar-li un cop de mà: "Els ocupes, els ocupes...!" Des de Junts, s'han compromès a tenir alcaldes "inflexibles" amb les ocupacions il·legals. El PSC ha promès "tolerància zero" davant d'aquest fenòmen.
🤨 La culpa és dels okupes, @jorditurull?
— CUP Països Catalans (@cupnacional) May 12, 2023
🟡 És precisament l'accés a l'habitatge el problema i els mafiosos que especulen amb drets bàsics. Gent sense casa i cases sense gent. No s'entén! pic.twitter.com/j1I0QnfQj5
Altres territorials de la CUP, com la candidatura a la Seu d'Urgell, també s'hi han sumat. En aquest cas, per trolejar Jordi Fàbrega, vicealcalde i diputat de Junts al Parlament, que ha denunciat que la llei és "massa tova" per actuar contra "les màfies" que generen el problema de les ocupacions. En el missatge de Fàbrega apareix també l'exconsellera Lourdes Ciuró, que en el seu moment va liderar l'ofensiva de Junts contra les "ocupacions conflictives".
https://t.co/kK138L5DOx pic.twitter.com/T7DBWCnX1Y
— CUP La Seu d’Urgell #elnostretorn (@CUPlaSeu) May 12, 2023