La CUP es planta davant el xoc de Junts per Catalunya i Esquerra Republicana al Parlament i decideix que, a partir d'ara, batallarà a la cambra catalana per evitar que es "consolidi" l'autonomisme. Aquesta és la principal conclusió a la qual ha arribat el consell polític dels anticapitalistes, que s'ha trobat aquest dissabte a Palamós per definir les línies estratègiques del partit a mitjà i llarg termini.
Els cupaires, doncs, bloquejaran la majoria independentista i maniobraran per impedir que s'estableixi el Govern "autonomista" de Quim Torra. En aquest sentit, els cupaires han tancat la porta a negociar els pressupostos.
"No ens asseurem a negociar aquests pressupostos, perquè la línia que ha agafat el Govern no es correspon amb el mandat de l'1 d'octubre", ha reblat el portaveu nacional de la CUP, Lluc Salellas. Els anticapitalistes han explicat que en els propers dies donaran a conèixer els detalls de l'estratègia que han adoptat en aquest consell polític i que passa per "treure el focus del Parlament" i col·locar-lo als carrers.
La CUP també ha deixat clar que l'estratègia passa per "recuperar múscul" als carrers, i mantenir "l'esperit de l'1 i el 3 d'octubre". Els anticapitalistes treballaran per mobilitzar al màxim l'independentisme fins que surti la sentència de cas contra el procés català.
La CUP bloquejarà la majoria independentista per combatre l'«autonomisme» del Govern
Els anticapitalistes descarten negociar els pressupostos amb JxCat i ERC i traslladen el nucli de la seva activitat política al carrer fins que arribi la sentència del cas contra el procés
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’octubre de 2018 a les 13:00
Et pot interessar
-
Politica Illa mobilitza 1.500 milions d'euros per fer front als aranzels de Trump
-
Politica Rajoy va pactar amb l’exprimer ministre d’Andorra la caiguda del BPA per perseguir els líders del procés
-
Politica La CUP obre la porta a negociar amb el Govern per l'habitatge
-
Politica Puigdemont admet «dificultats» dins l'independentisme, però demana «aguantar la posició»
-
Politica Els Comuns apugen el preu en matèria d’habitatge per aprovar els decrets del Govern