La CUP es planta davant el xoc de Junts per Catalunya i Esquerra Republicana al Parlament i decideix que, a partir d'ara, batallarà a la cambra catalana per evitar que es "consolidi" l'autonomisme. Aquesta és la principal conclusió a la qual ha arribat el consell polític dels anticapitalistes, que s'ha trobat aquest dissabte a Palamós per definir les línies estratègiques del partit a mitjà i llarg termini.
Els cupaires, doncs, bloquejaran la majoria independentista i maniobraran per impedir que s'estableixi el Govern "autonomista" de Quim Torra. En aquest sentit, els cupaires han tancat la porta a negociar els pressupostos.
"No ens asseurem a negociar aquests pressupostos, perquè la línia que ha agafat el Govern no es correspon amb el mandat de l'1 d'octubre", ha reblat el portaveu nacional de la CUP, Lluc Salellas. Els anticapitalistes han explicat que en els propers dies donaran a conèixer els detalls de l'estratègia que han adoptat en aquest consell polític i que passa per "treure el focus del Parlament" i col·locar-lo als carrers.
La CUP també ha deixat clar que l'estratègia passa per "recuperar múscul" als carrers, i mantenir "l'esperit de l'1 i el 3 d'octubre". Els anticapitalistes treballaran per mobilitzar al màxim l'independentisme fins que surti la sentència de cas contra el procés català.
La CUP bloquejarà la majoria independentista per combatre l'«autonomisme» del Govern
Els anticapitalistes descarten negociar els pressupostos amb JxCat i ERC i traslladen el nucli de la seva activitat política al carrer fins que arribi la sentència del cas contra el procés
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’octubre de 2018 a les 13:00
Et pot interessar
-
Política L'Amèrica que no vol estar sola
-
Política L'Ajuntament d'Alacant demana declarar la ciutat com a zona castellanoparlant
-
Política «La defensa de l'Estat ha fet mutar el règim constitucional a Espanya»: Mercè Barceló a l'IEC
-
Política L'excap de Contraterrorisme del CNI a Girona nega que Es Satty fos col·laborador però admet contactes telefònics
-
Política Junts aconsegueix el suport del PP i de Vox per reclamar una baixada general d'impostos
-
Política Junts reclama al TC que obligui el Suprem a aplicar l'amnistia