La CUP desconfia que la conferència de dimarts de Quim Torra en què cridava l'independentisme a "arriscar-se" en una nova fase de "confrontació" amb l'Estat impliqui un canvi de rumb del seu executiu. Ho ha afirmat aquest dimecres la diputada anticapitalista Maria Sirvent després de la compareixença del vicepresident català, Pere Aragonès, per explicar l'ajust pressupostari, una mesura que ha situat com un exemple de la docilitat del Govern davant les exigències de l'Estat.
Sirvent ha situat les declaracions de Torra en el marc de la "retòrica republicana que res té a veure amb l'acció de govern", a la qual ha demanat que plasmi aquesta confrontació que ha defensat el president. Per contra, "el Govern segueix les instruccions [de l'executiu espanyol] de forma estricta i imposa cada dia més retallades a la gent". L'autodeterminació, ha afegit, és una eina per evitar aquesta austeritat i que beneficiaria als ciutadans de tots els pobles de l'Estat.
El líder d'ERC a l'ajuntament de Barcelona, Ernest Maragall, ha coincidit amb Torra en què "hi ha un conflicte obert que cal afrontar", però la resposta que hi dona és diferent a la del dirigent de JxCat. "El nostre compromís és amb el diàleg i la democràcia, cosa que no implica cap renúncia en els objectius", ha asseverat, evitant polemitzar però reiterant la línia política dels republicans.
El diputat de Catalunya en Comú-Podem David Cid ha tret rellevància a la conferència de Torra i l'ha situat en l'actual dinàmica de "declaracions simbòliques, càlcul electoral i batibull de declaracions contradictòries" del Govern. Per això, ha reclamat que l'executiu se centri en els pressupostos del 2020, els quals ha exigit que posin fi a les retallades i incloguin una reforma fiscal amb noves figures tributàries verdes.
La CUP desconfia de la «retòrica republicana» de Torra i reclama acció de govern
Ernest Maragall coincideix que "hi ha un conflicte obert que cal afrontar", però insisteix que el compromís d'ERC "és amb el diàleg"

- Maria Sirvent, aquest dimecres, al Parlament. | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Jaume Giró deixa la política: adeu a la direcció de Junts i a l'escó per discrepàncies amb el rumb del partit Oriol March
-
-
-
Puigdemont trasllada a la cúpula de Junts que a la tardor es decidirà el futur del suport a Sánchez Oriol March
-
L'advocat general de la UE dona la raó al Parlament Europeu i avala l'aixecament de la immunitat de Puigdemont Bernat Surroca Albet
Publicat el 21 d’agost de 2019 a les 13:53
Et pot interessar
-
Política Jutges i fiscals conservadors pressionen el fiscal general perquè no assisteixi a l'obertura de l'any judicial
-
Política Dimiteix el secretari d'Hisenda, clau en el finançament singular
-
Política L'ordre de detenció de Puigdemont arriba finalment a la taula del TC
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Feijóo planta l'obertura de l'any judicial
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país