La CUP es corda el «cinturó roig»

El partit de l'esquerra independentista dedica la meitat dels mítings de la campanya a l'àrea metropolitana, una de les zones més importants per a la captació de vots

Publicat el 12 de desembre de 2017 a les 18:28
Actualitzat el 12 de desembre de 2017 a les 18:32
La CUP és, en origen i també essència, municipalisme. El partit de l'esquerra independentista ho afirma des de la seva creació i ho repeteix en molts dels seus mítings. Sap bé que aquest és un dels seus punts forts, una implementació territorial que vertebra el partit i li dona força. I en aquest marc, es fa notòria amb la presència en diversos ajuntaments de comarques, on s'han consolidat algunes alcaldies. Berga, Viladamat, Argentona, Celrà, Soriguera o Navàs. A Girona, la CUP ha aconseguit quatre regidors, a Lleida i Tarragona dos, i a Barcelona, tres, a banda de la presència a Santa Coloma de Gramenet, Ripollet, Molins de Rei i Barberà del Vallès. Però els cupaires també són conscients que, per continuar creixent, han de reforçar l'aposta dins la corona metropolitana, on es troba el gruix dels votants i la zona de conflicte que allunya l'àmbit nacional del social.

L'anomenat cinturó roig és un cavall que la CUP sap que ha de batallar. Per això, té tota lògica que el partit de l'esquerra independentista hagi aprofundit en una estratègia de campanya que dedica sis dels seus onze mítings nacionals a convèncer la població de la corona metropolitana de Barcelona. Res és gratuït, doncs, en una àrea que es torna a considerar prioritària. 

Sant Boi, on té dos regidors, ha estat la primera ciutat a convèncer, després d'iniciar la campanya a Lleida i desplaçar-se fins a Deltebre. A partir d'aquí, la CUP ha premut l'accelerador. L'Hospitalet de Llobregat dilluns, amb un contundent discurs del número 3 per Barcelona, Vidal Aragonés, i el suport explícit a la lluita sindical dels treballadors de Titanlux. Terrassa aquest dimarts, Sant Feliu de Llobregat dimecres, El Prat de Llobregat dijous i Santa Coloma de Gramenet dissabte. Afiançar els bons resultats del 2015 i liderar, des de la independència d'esquerres, el discurs social. Fonts de la CUP han explicat a NacióDigital que, precisament, aqueta és l'estratègia territorial que s'ha anat a buscar.

"A comarques, la feina nacional ja està feta i hem de picar pedra per estendre els decrets de la dignitat", apunten. Al cinturó roig, però, la tasca és portar i convèncer sobre la independència, tot deixant molt clar que, segons afirmen, els dos conceptes van indestriablement lligats.

La campanya de la CUP es titula "Dempeus!", un concepte que ja han utilitzat de forma metafòrica en més d'una ocasió per simular una persona dreta que es proposa construir la República després de tornar-se alçar, tal com es va produir el passat 1 d'octubre. Una de les cames d'aquesta és la determinació del procés d'independència política i construcció d'un nou estat, mentre que l'altra, són els decrets que la faran més justa i igualitària. Dues cames, dos eixos i, a vegades, semblaria que dos països. La CUP té un votant fidel a comarques. Ara, la feina consisteix en afermar el més volàtil, i és aquí on ja s'ha començat a cordar el cinturó.