La direcció de la Crida s'organitza per afrontar els primers mesos de vida

Pilar Calvo i Toni Morral, secretari general de l'associació presidida per Jordi Sànchez, exerciran com a portaveus

Publicat el 05 de febrer de 2019 a les 15:55
Les dues primeres reunions de l'executiva de la Crida Nacional per la República, celebrades el 30 de gener i ahir dilluns, han servit per fixar l'organigrama de funcionament. Segons ha informat l'associació -ja registrada com a partit- en un comunicat, s'han creat sis àrees de treball: organització territorial, relacions institucionals, estudis i programes estratègics, relacions polítiques i societat civil, internacional i comunicació.

Al capdavant d'aquesta última responsabilitat hi haurà Gerard Sesé i Pilar Calvo, que actuarà com a portaveu. Toni Morral, el secretari general, tindrà presència pública com a màxim dirigent executiu de la formació, tenint en compte que el president, Jordi Sànchez, és a la presó i afrontarà a partir de la setmana vinent el judici al Tribunal Suprem.

L'organització territorial comptarà amb Gemma Geis -portaveu adjunta de Junts per Catalunya (JxCat) al Parlament, Ferran Mascarell, Jordi Pairó, Àngesl Cabasés, Irene Negre, Assumpció Castellví i Montse Morante. Aquesta última és membre de la direcció del PDECat i dissabte passat, en el consell nacional de la formació celebrat a L'Hospitalet de Llobregat, va defensar davant dels quadres del partit l'aposta per la Crida.

L'àmbit de relacions institucionals tindrà al capdavant Albert Batet, portaveu parlamentari de JxCat, Damià Calvet -conseller de Territori- i Josep Andreu, alcalde de Montblanc i dirigent d'ERC. Pel que fa als estudis i programes estratègics, Mascarell hi tindrà un paper al costat de Josep Ferrer, Laura Borràs, Marina Geli i Jordi Pairó.

Les relacions polítiques i amb la societat civil aniran a càrrec d'Elsa Artadi, consellera de la Presidència, Miquel Àngel Escobar, Rosario Palomino i Josep Ferrer. Maria do Carmo Marques-Pinto liderarà l'àrea internacional.

Segons el comunicat, les dues primeres trobades han servir per valorar el congrés constituent del 26 de gener, per abordar la implantació territorial de la Crida, les "estratègies" per captar socis, plantejar el posicionament sobre les mobilitzacions que hi haurà de cara al judici i establir un calendari de reuniosn per aconseguir la "màxima unitat" per a les eleccions europees i municipals del mes de maig.