La Fiscalia del Tribunal Suprem ha presentat aquest divendres un escrit on demana al jutge instructor del cas 'Dina' contra Pablo Iglesias que retorni la investigació a l'Audiència Nacional perquè considera que les actuacions estan inacabades i no han permès determinar si es pot actuar o no contra el vicepresident del govern espanyol pels delictes de revelació de secrets, danys informàtics i denúncia falsa.
Al seu escrit la Fiscalia assegura que el jutge instructor del cas a l'Audiència Nacional, Manuel García Castellón, no va preguntar a l'exassessora d'Iglesias Dina Bouselham si vol procedir o no contra ell pel fet que no li retornés la targeta de memòria del seu mòbil quan la va tenir en la seva possessió, fet que impedeix determinar si se'l pot investigar per un delicte de revelació de secrets.
La Fiscalia considera que el jutge instructor no va aclarir tampoc si en el moment en què Iglesias va tornar la targeta a Bouselham aquesta funcionava o no, i per tant no sap si el pot investigar per danys informàtics, com tampoc veu clar que es pugui procedir contra el vicepresident del govern per revelació de secrets perquè no hi ha proves que fos ell qui filtrés la informació del telèfon a Ok Diario.
La Fiscalia del Suprem demana que la causa contra Iglesias torni a l'Audiència Nacional
El ministeri públic creu que el jutge García Castellón no va completar la instrucció

- Pablo Iglesias, aquest dimecres al Congrés. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 06 de novembre de 2020 a les 17:15
Et pot interessar
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis