La Fiscalia ja ha enviat l'informe contrari a l'indult dels presos polítics al Tribunal Suprem. És el pas previ perquè l'alt tribunal es pronunciï sobre el perdó, en un escrit no vinculant que haurà de remetre al govern espanyol. Serà el consell de ministres qui haurà de decidir si concedeix o no els indults als líders independentistes i en quins termes, si bé és un indult total o parcial. La Fiscalia, en el seu escrit, s'oposa a la concessió d'aquesta mesura de gràcia perquè no considera que hi hagi raons de "justícia, equitat o utilitat pública" que n'autoritzin la concessió, segons han avançat diversos mitjans.
En dotze informes -un per a cada un dels condemnats per l'1-O al Suprem- el ministeri fiscal descarta que concorrin els supòsits per a concedir els indults, ni totals ni parcials. Consideren que no hi ha cap "raó admissible" per acceptar-los i ho vincula a "acords polítics". Els encarregats de redactar els escrits han estat els fiscals del judici del procés, Javier Zaragoza, Fidel Cadena, Consuelo Madrigal i Jaime Moreno. Els quatre fiscals del Suprem recorden que els presos polítics no s'han reinserit a la societat, mantenen que ho tornaran a fer i han estat condemnats a penes elevades per delictes greus, com ara el de sedició.
Amb els informes sobre la taula, ara és el torn del Suprem, que s'haurà de pronunciar sobre la qüestió. Tot apunta -veient el criteri exhibit fins ara per l'alt tribunal- que rebutjarà la concessió del perdó. En tot cas, aquesta decisió no és vinculant i qui tindrà l'última paraula serà el govern espanyol.
[noticia]209072[/noticia]
La via dels indults, juntament amb la reforma de la sedició, és la que té més possibilitats d'èxit, tot i que seria una mesura parcial que no solucionaria el problema polític entre Catalunya i l'Estat. L'independentisme aposta per l'amnistia, però el PSOE no hi dona suport i no es donen ara com ara les majories necessàries per aprovar-la al Congrés.
La Fiscalia s'oposa a l'indult per als presos polítics
Política
El ministeri fiscal envia al Tribunal Suprem l'informe sobre el perdó i ara l'alt tribunal s'haurà de pronunciar a través d'un escrit no vinculant
ARA A PORTADA
-
Política Més llibres i més càlcul mental: Govern i oposició exploren com revisar el model per reflotar l'educació Bernat Surroca Albet
-
Política Junts torna a negociar amb el govern espanyol per desbloquejar el decret antidesnonaments Natàlia Pinyol
-
-
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
22 de desembre de 2020 a
les 14:05
Actualitzat el
22 de desembre de 2020 a les
16:31
Et pot interessar
-
Política
El jutge deixa en llibertat el «cervell» financer d'una xarxa criminal vinculada al cas Plus Ultra
-
Política
Els alumnes de Harvard interpel·len Sánchez pel Marroc i els casos de corrupció de la seva família
-
Política
El nou director general dels Mossos, condecorat per la Guàrdia Civil
-
Política
Illa es reuneix amb els partits per abordar un «acord de país» en educació
-
Política
Un congrés provincial sota control i angoixa camí de les municipals: què passa al PP català?
-
Política
«Es va apartar de la finalitat de la llei»: el TC esmenarà el criteri del Suprem amb l’amnistia
