La manifestacions que Tsunami Democràtic ha convocat a plaça Catalunya de Barcelona i a les d'arreu de país el proper 9 de novembre, un dia abans de les eleccions espanyoles, podrien quedar prohibides per la Junta Electoral Central (JEC).
La jurisprudència pot anar en contra d'aquestes mobilitzacions si s'atèn que l'any 2004 l'organisme va "vetar" les concentracions que s'havien organitzat després dels atemptats de l'11-M al considerar-les contràries a la llei electoral.
Anys després, el moviment del 15-M sorgit al 2011 va organitzar una manifestació durant la mateixa jornada electoral, que acabaria guanyant Mariano Rajoy. Els organitzadors van desconvocar la marxa, però no les mobilitzacions a les places dels municipis espanyols.
Ara, Tsunami proposa una mobilització que té el lema "#SpainSitAndTalk" i que vol reivindicar els drets, la llibertat i l'autodeterminació. Tsunami ha animat a través de les xarxes socials a participar-hi amb aquest lema: "El 9N fem-los reflexionar! Desobeïm la Junta Electoral Central", atès que l'organisme que controla el procés electoral prohibeix les mobilitzacions polítiques durant la jornada de reflexió.
La JEC ja va prohibir manifestacions en dia de reflexió com les que ha convocat Tsunami Democràtic
L'organisme electoral va vetar les mobilitzacions del 2014 després de l'atemptat de l'11-M i la del 15-M, el 2011
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de novembre de 2019 a les 13:12
Et pot interessar
-
Política Berga, el tallafoc de l'extrema dreta en què es vol emmirallar la CUP
-
Política Badalona: Albiol surfeja les polèmiques i la majoria absoluta no trontolla
-
Política «Democràcia o màfia» i revolta autonòmica: així prepara Feijóo l'estocada final a Sánchez
-
Política El Govern i els Comuns pacten estudiar noves línies ferroviàries i ampliar les places residencials
-
Política Feijóo no admet «lliçons de defensa del català» i crida a la mobilització contra Sánchez a Castelldefels
-
Política La via asiàtica d'Illa: una diplomàcia de «regar i sembrar» que necessitarà fruits