[plantillaeleccions23j]
La Junta Electoral Central (JEC) es planteja ordenar que s'hagi de mostrar el DNI o qualsevol altra identificació personal autoritzada per votar per correu a les eleccions espanyoles del 23 de juliol. Es tracta d'una mesura que ja es va adoptar a Melilla per a les municipals del passat diumenge davant la sospita d'un possible frau electoral per les denúncies de robatori de documentació electoral i la investigació oberta al respecte.
[noticiadiari]2/257377[/noticiadiari]
La legislació actual obliga a identificar-se amb el DNI a l'hora de sol·licitar el vot per correu, però ja no es considera necessari quan, dies o setmanes després, el mateix elector exerceix el seu dret i entrega el vot a l'oficina de Correus.
El cas de Melilla, on les sol·licituds del vot per correu es van disparar fins a gairebé el 20% del cens i va haver-hi denúncies de sostracció de la documentació electoral que s'anava a enviar a electors, van aconsellar a la Junta Electoral de la ciutat autònoma exigir el DNI a l'hora d'emetre el vot per correu. La JEC va avalar la instrucció i també la va estendre de forma extraordinària a totes les oficines de correus de la resta de l'Estat, tot i que només per als votants censats a Melilla.
En aquest context, i davant la previsió d'un increment del vot per correspondència donada la data de les eleccions espanyoles, en ple període vacacional, la Junta Electoral Central s'està plantejant generalitzar l'exigència del DNI per als comicis del 23 de juliol.
[plantillavirals]
La Junta Electoral estudia que el DNI sigui obligatori per votar per correu a les eleccions del 23-J
Després del frau electoral en alguns punts del país per a les municipals del passat diumenge, l'organisme planteja que el document d'identificació no només sigui necessari per fer la sol·licitud, sinó també a l'hora d'entregar els vots
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 31 de maig de 2023 a les 16:00
Actualitzat el 31 de maig de 2023 a les 16:34
Et pot interessar
-
Política Rahola, Artadi, Giró: una dècada per trobar el relleu de Xavier Trias a Barcelona
-
Política La negativa de Mas aboca Junts a un esprint pel candidat a Barcelona
-
Política Junts i el govern espanyol pacten un canvi legal per garantir l'atenció al client en català
-
Política Illa s'envolta de patronals i sindicats per reclamar a Madrid més concrecions amb el finançament
-
Política La Moncloa s'entrega al «clamor popular» per Gaza davant la «mala fe» de Feijóo
-
Política El Govern lamenta que Junts «sucursalitzi» la política catalana: «La volen vincular a acords d'una altra institució»