La magistrada del Tribunal Suprem Ana Ferrer ha renunciat aquest dijous a presidir la sala segona de l'alt tribunal espanyol, la sala penal, cosa que deixa la porta oberta al candidat conservador, Andrés Martínez Arrieta, segons ha avançat el diari 'El País' i ha confirmat l'ACN. Segons el diari, la magistrada Pilar Teso també ha retirat la seva candidatura a la sala tercera, la contenciosa-administrativa, cosa que també deixa via lliure a la candidatura del conservador Pablo Lucas. En una carta, avançada pel diari 'El País' i a la qual ha tingut accés l'ACN, Ferrer assegura que la seva candidatura "sempre ha estat marcada per un interès de servei públic". "Més enllà de fer valer la presència de la dona optant a un lloc fins al moment només ocupat per homes", el seu principal impuls, diu, ha estat contribuir a millorar el funcionament de la sala aprofitant la seva experiència jurisdiccional i de gestió, d'acord amb el pla d'actuació que va acompanyar a la sol·licitud. L'avalen més de 10 anys com a magistrada de la sala i més de 40 a la judicatura, recorda, a més del "suport sense objeccions de la sala govern d'aquest tribunal".
ARA MATEIX
Política
La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador

- Façana principal del Tribunal Suprem -
- Javier Barbancho/ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juliol de 2025 a les 18:20
Actualitzat el 17 de juliol de 2025 a les 18:21
Et pot interessar
-
Política El líder del PP a Barcelona Daniel Sirera denuncia un robatori d'objectes de la seva moto a Sant Antoni
-
Política El Govern reconeix que l’arribada de PP i Vox a la Moncloa «faria perillar els acords»
-
Política El futur incert dels pressupostos d'Illa
-
Política Illa se'n va «al setembre»: l'oposició suspèn el primer any del president a Palau
-
Política L'alcalde de Paiporta expulsa una veïna del ple que volia imposar el castellà: «Respondré en valencià, et fots»
-
Política Els Comuns proposen que l'ONU bombardegi posicions militars israelianes per evitar la invasió de Gaza