L'advocat sard de Puigdemont assegura que «no hi haurà cap mena d'ordre immediata»

Gonzalo Boye defensa que Europa donarà la raó a l'expresident i el deixarà en llibertat

Publicat el 03 d’octubre de 2021 a les 06:45
L'advocat encarregat del cas de Carles Puigdemont a Sardenya, Agostino Angelo Marras, ha descartat aquest dissabte a la nit que el Tribunal d'Apel·lació de Sàsser dictamini cap mesura immediata contra l'expresident en la vista d'aquest dilluns 4 d'octubre. Marras ni tan sols preveu cap mesura cautelar.

El lletrat, en una entrevista al programa Preguntes Freqüents de TV3, ha donat per fet que Puigdemont podrà tornar a Brussel·les per seguir la seva tasca com a eurodiputat: "No hi ha cap possibilitat de fer cautelars". Marras ha remarcat que qualsevol decisió podrà ser impugnada al Tribunal Suprem italià i que amb un simple recurs la decisió quedaria suspesa. Així, afegeix, "no hi haurà cap mena d'ordre immediata: només al final del judici el Suprem italià dictarà quina serà la sort de l'expresident". 

Els plaços de resolució del cas són curts: el Tribunal d'Apel·lació de Sàsser tindrà un màxim de 60 dies per decidir i després hi haurà cinc dies més per presentar recurs. El Tribunal Suprem d'Itàlia hauria de resoldre el recurs en un màxim de 10 dies.

"Des d'un punt de vista processal hi ha tots els elements perquè l'euroordre no s'executi contra Puigdemont", ha dit Marras. També ha afegit que, a nivell processal, seria una decisió "sense fonament i injusta". 

[h3]Boye: "Tant a Itàlia com a la resta d'Europa, se'ls reconeix la immunitat que no se'ls reconeix a Espanya"[/h3]
L'advocat de Puigdemont, Gonzalo Boye, ja és a Sardenya, juntament amb Clara Ponsatí, que va entrar dissabte a l'illa sense problemes. "No volien sopa? Doncs en tenen tres tasses", diu Boye a El Suplement de Catalunya Ràdio, fent referència a l'entrada de Ponsatí. Boye defensa, doncs que Europa donarà la raó a Carles Puigdemont i deixa clar que l'italià serà el 5è òrgan jurisdiccional que no dona la raó al jutge Llarena.

"Tant a Itàlia com a la resta d'Europa, se'ls reconeix la immunitat que no se'ls reconeix a Espanya", ha afirmat Boye. Una immunitat que ara mateix no tenen garantida en territori espanyol, perquè, diu "no es compleix amb la normativa europea per una persecució política"

Europa podria sancionar Espanya sempre que no es compleixin les normatives comunitàries, com ja ha passat amb altres estats. I Boye ha estat clar: "Exigirem que l'estat espanyol compleixi les normes europees i, si no, que hi hagi sancions".  

Boye també s'ha pronunciat sobre el possible retorn de Puigdemont a Espanya. Així, l'advocat ha dit que li recomanaria que torni "si el TJUE li dona la immunitat i l'advocacia de l'Estat ho respecta". Un retorn que, segons Boye, es pot produir en els propers sis mesos: "Entre ara i el març o abril, quan es resolgui".