L'aranès també vol ser llengua d'ús al Congrés dels Diputats

La síndica d'Aran, Maria Vergés, ha fet la petició per carta a la presidenta de la cambra baixa espanyola, Francina Armengol

Publicat el 29 d’agost de 2023 a les 08:37
La síndica d'Aran, Maria Vergés, vol que l'aranès també es pugui utilitzar al Congrés dels Diputats i així ho ha sol·licitat per carta a la presidenta de la cambra baixa, Francina Armengol. Tot plegat, després que aquesta anunciés que, a partir del pròxim ple, es podran utilitzar les llengües cooficials de l'Estat, el català -sota la denominació "català-valencià"-, el gallec i el basc.

[noticiadiari]2/261698[/noticiadiari]
Vergés ha dit que celebren aquest anunci i que tenen el deure "moral i institucional" de fer aquesta petició. A la missiva també ha fet referència a l'Estatut d'Autonomia de Catalunya i la Llei de Règim Especial d'Aran, que reconeixen l'especificitat de la Vall d'Aran i el reconeixement de l'aranès com a llengua oficial a Catalunya.

[noticiadiari]2/261566[/noticiadiari]
La síndica considera que "el reconeixement de la diversitat lingüística" suposa "un gran pas" en el "respecte i consideració als seus parlants". Així, ha afegit: "permetent que l'aranès es parli a l'hemicicle es duria a terme un pas significatiu per a la protecció, projecció i reconeixement de la nostra diversitat cultural i la garantia que totes les veus són escoltades".