Sis dels magistrats eren partidaris d'absoldre els dos joves independentistes en estimar que la seva actuació està emparada pel dret a la llibertat d'expressió, i així ho han manifestat en la reunió plenària dels jutges. Els altres deu, però, s'hi han oposat i, per tant, s'ha ratificat per majoria que aquests fets són constitutius d'un delicte d'injúries a la Corona.
En un principi el ponent d'aquesta sentència havia de ser el president de la secció tercera, Alfonso Guevara, però com que ha estat un dels magistrats que hi han votat en contra, la ponència ha passat a mans del president de la sala penal, Javier Gómez Bermúdez, per la qual cosa Guevara emetrà un vot particular.
La decisió de l'alt tribunal arriba pocs dies després que el jutge de l'Audiència José María Vázquez Honrubia, el mateix que va condemnar Roura i Stern, absolgués els 16 acusats de cremar, també, fotos dels reis en un acte en solidaritat dels dos condemnats. La decisió la va haver de prendre després que el fiscal decidís a última hora rebaixar la seva petició de pena a una falta de desordre públic.
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
Rull demana «celeritat» per resoldre els casos contra quatre diputats per presumptes discursos d'odi Redacció
-
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
Publicat el 07 de novembre de 2008 a les 07:00
Et pot interessar
-
Política Lluís Companys
-
Política Feijóo, atrapat entre les crispetes d'Abascal (i Ayuso) i la resistència de Sánchez
-
Política Illa reclama «coratge polític» a la UE per anar més enllà de les sancions comercials a Israel
-
Política Illa dona el tret de sortida al seu «tour» europeu amb un viatge llampec a París
-
Política La Diada s'acomiada amb música amb l'acte institucional i a la Festa per la Llibertat
-
Política Independentisme «residual» i que «toca fons»: la premsa espanyola escarneix la Diada