L'Audiència Nacional ha demanat a la Fiscalia si és competent per investigar PSOE, Junts i ERC arran de la llei d'amnistia, després que l'associació Abogados Cristianos presentés el març passat una querella contra els impulsors de la mesura.
A l'escrit, al qual ha tingut accés l'ACN, la titular del Jutjat Central d'Instrucció número 3 indica que els fets que es descriuen a la denúncia "presenten característiques que fan presumir la possible existència d'una infracció penal".
A l'escrit la magistrada acorda incoar diligències prèvies i passa la causa al Ministeri Fiscal, perquè informi sobre si és competent i, si s'escau, de les diligències que caldria practicar.
A l'únic raonament jurídic que recull el text la magistrada indica que no estan determinades ni la naturalesa ni les circumstàncies dels fets que denuncia l'associació de lletrats, ni tampoc les persones que hi podrien haver intervingut.
Per això considera que cal instruir diligències prèvies i practicar les que siguin "essencials" per determinar aquests aspectes, i si és el cas el procediment a aplicar.
L'Audiència Nacional estudia la primera querella contra l'amnistia
El tribunal pregunta a la Fiscalia si és competent per investigar el PSOE, Junts i ERC arran d'una querella de l'associació ultraconservadora Abogados Cristianos

- Desenes de persones protesten a la seu del PSOE al carrer Ferraz de Madrid -
- Fernando Sánchez / Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’abril de 2024 a les 08:13
Et pot interessar
-
Política L’Espanya del cafè per a tothom es crema
-
Política El PP titlla Sánchez d'«incompetent» i el PSOE acusa els barons populars de de «zero utilitat»
-
Política «Illa no té un xec en blanc, però no tenir pressupostos seria un gran fracàs de país»
-
Política Illa arrencarà el curs fent efectiu el reforç del personal de la Hisenda catalana
-
Política Junqueras i Otegi es reuniran a Sant Sebastià per analitzar la situació política
-
Política Gonzalo Boye creu que la «desmobilització» dificulta l'ús d'una eina clau per a l'independentisme