Les primàries de Junts a Sant Cugat acaben en empat a 75 vots entre el dos candidats

Josep Maria Vallès i Carles Brugarolas s'emplacen a continuar treballant plegats per garantir la unitat i consensuar una nova proposta

Publicat el 01 de juliol de 2022 a les 14:45
Encara no hi ha vencedor a les primàries de Junts a Sant Cugat. Josep Maria Vallès i Carles Brugarolas han empatat en el duel amb exactament un 50% dels vots cadascun (75 i 75 vots per a cada candidat). El surrealisme cupaire, en certa manera, s'ha infiltrat a les venes dela formació, que ha acabat replicant l'escenari dels 1.515 vots que van tenir lloc durant l'assemblea nacional dels anticapitalistes quan decidien entre donar llum verda o bloquejar la investidura d'Artur Mas l'any 2015.

[noticiadiari]94/8164[/noticiadiari]
Segons ha informat el partit local, amb una participació del 75% dels afiliats, l'empat absolutament tècnic no permet donar pas a un guanyador clar. Davant d'aquesta situació, els dos alcaldables han manifestat que "ha guanyat el partit" i s'han conjurat a continuar treballant per garantir la unitat i el "fair play" que, apunten, han mantingut durant tota la campanya. 

No obstant això, també s'han emplaçat a trobar-se la setmana vinent per consensuar una nova proposta que, ara sí, determini qui acabarà encapçalant la llista electoral de Junts de cara a les eleccions municipals del 2023 amb l'objectiu de reconquistar el govern de Sant Cugat de les mans del govern d'esquerres.

[h3]Un llarg procés intern[/h3]
Així doncs, es continua allargant un procés que està durant prop d'un any i que ha tingut diverses postulacions i, en conseqüència, diverses baixes. En un primer moment, va caure amb certa polèmica l'exalcaldessa Carmela Fortuny i, mesos més tard, també ho acabaria fent la jove candidatura d'Aitor Arriaga que no va acabar d'aconseguir esgarrapar els avals necessaris per continuar dins de la cursa.