El Ministeri espanyol d'Hisenda pagarà finalment els 3.034 milions d'euros del FLA extraordinari a Catalunya el pròxim 16 de desembre. Així doncs, el Govern cobrarà en un pagament i no en deu trams, com Hisenda havia dit inicialment. La raó del canvi són els avanços que la Generalitat ha fet en el compliment de condicions que se li van imposar, segons ha explicat aquest dimecres el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro.
L'interventor ja ha entregat el control dels comptes i el Govern s'ha connectat al sistema per digitalitzar les factures, que permet a l'Estat controlar-ne el pagament. Tot i això, Montoro ha assegurat que el govern espanyol seguirà controlant que Catalunya "compleixi les condicions".
L'anunci s'ha produït l'endemà que la Generalitat decidís denunciar davant del Tribunal Suprem les exigències d'Hisenda per poder ingressar els diners d'aquest fons, una postura que el ministre ha criticat. De fet, Montoro ha demanat al Govern que "es deixi de postureig i de pressions". "Els proveïdors de Catalunya poden tenir la tranquil·litat que el 16 de desembre tindran els abonaments als seus comptes bancaris", ha conclòs.
L'Estat es fa enrere i pagarà tot el FLA a Catalunya aquest desembre
Finalment, el govern espanyol no abonarà els diners en terminis, com Hisenda havia dit | La raó del canvi són els avanços que la Generalitat ha fet en el compliment de condicions que se li van imposar, segons el ministre Cristóbal Montoro
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de desembre de 2015 a les 17:48
Et pot interessar
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Feijóo, després de la imputació de Montoro: «Que s'investigui el que s'hagi d'investigar»
-
Política L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa