El Ministeri d'Hisenda ha autoritzat aquest divendres el pagament a Catalunya de 319,3 milions d'euros pel Fons de liquiditat autonòmica (FLA) del 2015 corresponents a novembre. Els diners es destinaran a pagar convenis amb farmàcies (101,2 milions) i concerts sanitaris (7,1). La resta cobrirà venciments de deute.
Així ho ha anunciat la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, remarcant que la decisió arriba perquè Catalunya "ha començat a complir les seves obligacions". Per una banda, s'està adherint al punt d'entrada general de factures electròniques i a més la intervenció general treballa en el primer informe de situació sobre els comptes públics catalans que se li exigeix.
En el seu discurs la vicepresidenta espanyola també s'ha referit a les declaracions d'Andreu Mas-Colell que aquest dijous assegurava: "Si volen que correm el 100 metres lliures, ho farem, però que paguin". Sáenz de Santamaría ha avisat als consellers que no facin tant esport i es dediquin a complir les condicions d'Hisenda.
Mas lamenta que Catalunya hagi de demanar "caritativament" els diners del FLA
Artur Mas ha lamentat que Catalunya hagi de demanar "caritativament" els diners del FLA a l'estat espanyol, assegurant que són uns recursos que originàriament provenen de les arques catalanes. Durant la cloenda de la 5a jornada del Pla de Salut celebrat a Sitges aquest divendres, el president de la Generalitat en funcions ha criticat la necessitat de demanar recursos al Ministeri d'Hisenda "per poder aguantar un sistema que el país com a tal és capaç de millorar".
L'Estat paga el FLA perquè el Govern «comença a complir les condicions»
Política
Els diners es destinaran a pagar convenis amb farmàcies i concerts sanitaris | Catalunya s'ha adherit al punt d'entrada general de factures electròniques i a més la intervenció general treballa en el primer informe de situació sobre els comptes públics catalans que se li exigeix
ARA A PORTADA
-
Política El retorn de l'independentisme a l'informe de l'Europol obre un nou front per a Marlaska Lluís Girona Boffi
-
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
-
Societat Com fotografiar l'eclipsi sense fer malbé la càmera: totes les mesures de seguretat Pedro Vicente-Mullor
Publicat el
27 de novembre de 2015 a
les 13:38
Et pot interessar
-
Política Junts exigeix que Catalunya quedi fora del repartiment dels menors migrants que han arribat a Ceuta
-
Política
Una ministra de Sumar s'afegeix a Yolanda Díaz i tampoc repetirà a les eleccions
-
Política
La recepta de Junqueras per superar la crisi educativa: experts, 12 anys i pressupost garantit
-
Política
El «germà» marroquí i un problema espanyol
-
Política
Jaume Giró sobre la seva sortida de Junts: «Jo no he estripat res»
-
Política
El cop de porta de Jaume Giró agita el debat intern a Junts
