L'euro per recepta, revisable

CiU i PP acorden definitivament estudiar si el suprimeixen o no segons el resultat final de la mesura

Publicat el 05 de juliol de 2012 a les 10:47
Mas i Camacho en ínitma conversa. Foto: Oriol Campuzano

L'acord de dimecres a la nit sobre l'euro per recepta s'ha tancat. Una conversa entré el president de la Generalitat, Artur Mas, i la líder del PPC, Alícia Sánchez Camacho, ha servit per donar instruccions als seus grups parlamentaris per tal que arribin a un acord. I així s'ha complert.

CiU i PPC han acordat iniciar un procés d'anàlisi dels efectes que l'euro per recepta i l'increment del copagament estatal farmacèutic tindran sobre les finances públiques, amb el compromís de "valorar la continuïtat" de la taxa catalana a partir del 2013. La decisió es prendrà en el marc dels pressupostos de l'any que ve i d'acord amb els objectius del dèficit.

Els dos grups han pactat una proposta de resolució que descarta d'arrel la supressió immediata de l'euro per recepta -com fins ara demanaven els populars- i insta el Govern a avaluar l'eficàcia de la taxa durant els propers mesos. El suport de CiU i PPC assegura que la proposta sigui aprovada aquesta tarda en el debat sobre el tercer pla d'ajust.

Un intens teva-meva

Les propostes de la resta de grups de la cambra demanen la supressió de l'euro per recepta, però no tenen garantit ser aprovades perquè necessiten la complicitat del PPC, que fins a la sessió de control d'aquest passat dimecres semblava garantida. Les paraules de la presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, durant la sessió de control, en què apuntava a una possible proposta de resolució del PPC instant el Govern a suprimir la taxa, fins i tot van provocar que el president de la Generalitat, Artur Mas, li respongués que seria "la irresponsabilitat més gran de la història parlamentària catalana".

Amb l'acord al qual han arribat CiU i PPC aquest divendres al matí, els dos grups es comprometen a dialogar al voltant de la continuïtat de l'euro per recepta a partir dels pressupostos del 2013. Inicialment el PPC demanava que l'executiu es comprometés a eliminar la taxa en cas que la recaptació derivada del copagament farmacèutic que ha incrementat recentment el govern espanyol, cobrís la recaptació que es pretenia aconseguir amb l'euro per recepta. Un punt que la federació nacionalista ha exigit retirar. A canvi, s'avaluarà l'impacte de les dues mesures, euro per recepta i copagament farmacèutic, per prendre una decisió de cara al proper any. A més també es tindrà en compte els objectius de dèficit.