L'ex de Jordi Pujol fill contradiu Sánchez-Camacho

Publicat el 18 de març de 2013 a les 12:50
María Victoria Álvarez ha atès la premsa en sortir de declarar. Foto: Guillem Sánchez

L'exparella de Jordi Pujol Ferrusola, María Victoria Álvarez, s'ha reconegut, aquest dilluns al matí, a la gravació del dinar que va tenir el juliol del 2010 amb la presidenta del PPC, Alícia Sánchez Camacho, en un reservat del restaurant La Camarga de Barcelona. Álvarez ha pogut escoltar la conversa durant la seva declaració al jutjat d'instrucció que investiga l'espionatge realitzat per Método 3. D'altra banda, Camacho, que també ha declarat al jutjat, no ha volgut explicar el contingut de l'interrogatori i s'ha limitat a dir que vol que s'arribi al fons de la qüestió per descobrir qui va encarregar el seguiment.

Però, si l'endemà d'haver-se conegut l'existència de la gravació, Sánchez-Camacho va insistir públicament en desmarcar-se d'Álvarez, assegurant que pràcticament ni la coneixia -i que, per tant, no sabia de quins temes havien parlat-, avui l'exparella de Jordi Pujol Ferrusola ha explicat obertament que a La Camarga hi va tenir lloc "una conversa privada de dues amigues", en la que es va parlar sobretot de "nens, menors i fills".

Álvarez, indignada amb la filtració, s'ha mostrat convençuda que s'arribarà fins al final de l'assumpte, per tal de saber qui va encarregar l'espionatge, que creu que és un "escàndol" i una "aberració". Álvarez també ha lamentat que se l'hagi estat seguint durant dos anys, donat el fet que considera que ella no és "ningú".

Sánchez-Camacho i Álvarez havien evitat la premsa en entrar al jutjat. En sortir, però, totes dues sí que han atès els periodistes. La líder popular no ha sortit gaire del guió de la seva anterior declaració, quan va anar als jutjats pel mateix cas però per la via civil. Ha dit que confia en la justícia, que vol respectar el secret de sumari i que cal arribar fins al fons del cas.

Fonts judicials han explicat que el magistrat també ha pres declaració a la secretària personal de Francisco Marco, el director de Método 3, imputat en el cas. La causa segueix sota secret de sumari.