L'extrema dreta ja governa institucions polítiques en nou països de la Unió Europea -Espanya, França, Itàlia, Eslovènia, Eslovàquia, Hongria, Bulgària, Polònia i Letònia- i compta amb representació parlamentària en tots els estats membres amb l'excepció d'Irlanda, Malta i Luxemburg. La victòria del PP a Madrid els pot donar també l'ocasió de governar Madrid i fer-se notar molt més. Vox votarà sí a la investidura d'Isabel Díaz Ayuso i aquesta els podria oferir alguna conselleria. Als Països Baixos eren fins fa poc a l'executiu de coalició i a Portugal fa uns mesos que es van convertir en la novetat al parlament.
El discurs contra la immigració i la islamofòbia, l'exaltació del nacionalisme, l'oposició al projecte de la UE, la defensa dels valors tradicionals i l'oposició al col·lectiu LGTBI i el moviment feminista, són els eixos ideològics que han portat a les formacions ultres a governar les principals institucions de poder de diversos països de la UE, a vegades, per majoria absoluta o de la mà dels partits tradicionals. L'auge d'aquestes formacions carregades de discursos d'odi i antidemocràtics alimenten la discriminació i les agressions a minories i col·lectius vulnerables. Ho consultem a continuació:
L'extrema dreta ja governa a Europa... i ara pot fer-ho a Madrid
Els ultres, que estan disposats a entrar al govern del PP a la Comunitat de Madrid, ja són als governs nacionals i regionals de com a mínim 9 països de la Unió Europea i tenen representació en 24 estats

- Països de la UE amb l'extrema dreta governant institucions -
- Nació Digital
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de maig de 2021 a les 17:10
Et pot interessar
-
Política L'alcalde de Paiporta expulsa una veïna del ple que volia imposar el castellà: «Respondré en valencià, et fots»
-
Política Els Comuns proposen que l'ONU bombardegi posicions militars israelianes per evitar la invasió de Gaza
-
Política L'ANC critica que Illa «no ha complert» cap dels compromisos durant el primer any de mandat: «Només ven fum»
-
Política L'excomissionat de la dana José María Ángel, hospitalitzat després d'un intent de suïcidi
-
Política Puigdemont, un any després del retorn efímer: «Calia posar en evidència una anomalia democràtica greu»
-
Política ERC defensa «ordenar» el turisme a Barcelona: «No el pot gestionar un club d'hotelers»