Aquesta setmana és una bona ocasió per llegir El Temps. Des de la portada, Manuel Clavero Arévalo ens mostra, somrient, una tassa de cafè. El cafè que ell va repartir, com a ministre de les Regions, quan l'UCD va decidir -d'acord amb el PSOE- que calia tallar d'arrel la possibilitat que a Catalunya, Euskadi i Galícia se'ls reconegués una singularitat institucional derivada dels fets nacionals respectius. En l'entrevista, d'Àlex Milian, es mostra plenament satisfet del resultat, tot i que -atenció!- creu que la despesa que significa mantenir les diputacions és excessiva.
Però Clavero va plegar fa més de trenta anys i, al llarg de tot aquest temps, els partits catalans han demostrat una incapacitat inquietant per superar aquest parany de finals dels setanta. Amb la salvetat dels Mossos, no hi ha hagut cap negociació que desemboqués en un reconeixement efectiu de Catalunya com a nació, ni tan sols la de l'Estatut.
Davant d'això, no hi ha gaires opcions. Però, sens dubte, la més difícil és la que planteja Artur Mas: retrocedir fins a l'instant abans que Clavero Arévalo va servir les tasses i reconduir la història.
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de febrer de 2011 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política Pedro Sánchez no farà l'entrevista a Catalunya Ràdio programada per demà
-
Política
Aena veu «incompatible» que Catalunya participi en la governança del Prat
-
Política
El PP i Vox tanquen un acord per investir María Guardiola a Extremadura
-
Política
ERC, davant l'última batalla abans de les municipals: què hi ha en joc a Barcelona?
-
Política
El Govern ja estudia quin paper té el català en la regularització de migrants de Sánchez
-
Política
Sospitosa reacció d'un diputat de Vox quan li pregunten si voldria deportar Lamine Yamal
