L'exministre d'Afers Exteriors Jose Manuel García-Margallo ha assenyalat aquest divendres que si el referèndum de l'1 d'octubre no es porta a terme i la Generalitat declara unilateralment la independència, s'hauria de "desallotjar al Parlament" i inhabilitar la seva presidenta, Carme Forcadell, així com els consellers que "signessin els decrets o qualsevol declaració "a favor de la "ruptura" de Catalunya amb la resta d'Espanya.
Margallo ha recordat unes paraules seves en un esmorzar informatiu a Europa Press del que en la seva opinió "s'havia d'haver fet" davant el referèndum del 9 de novembre de 2014 a Catalunya. L'exministre s'ha referit a l'aplicació de l'article 155 "durant 24 hores" per fer "les obligacions amb les quals la Generalitat es nega a complir"
L'exministre ha declarat que Espanya es troba en un "moment perillós", on ni la Generalitat ni el govern central saben "què fer". En aquest sentit, ha defensat que en la consulta del 9N es va haver d'haver aplicat l'article 155 de la Constitució en paral·lel a una negociació sobre la reforma de la norma.
Durant una entrevista a RNE, l'exdirigent popular ha manifestat la seva "preocupació" per la situació a Catalunya, i ha afirmat que l'Estat "ha deixat el terreny lliure" perquè hi hagués "un discurs únic separatista".
Margallo defensa «desallotjar» el Parlament si es declara la independència unilateral
L'exministre d'Afers Estrangers assegura que Espanya es troba en un moment "perillós" i que l'Estat ha deixat "terreny lliure" per al "discurs únic" de l'independentisme
ARA A PORTADA
-
La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats Redacció
-
Escletxa a Barcelona amb la Flotilla: la dreta en fa befa mentre PSC, BComú i ERC demanen protecció David Cobo
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 30 de juny de 2017 a les 18:07
Et pot interessar
-
Política Albiol dona suport al Pacte Nacional per la Llengua i es desmarca del PP
-
Política Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit»
-
Política L'endemà de la política
-
Política Rahola, Artadi, Giró: una dècada per trobar el relleu de Xavier Trias a Barcelona
-
Política La negativa de Mas aboca Junts a un esprint pel candidat a Barcelona
-
Política Junts i el govern espanyol pacten un canvi legal per garantir l'atenció al client en català