El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha assegurat que la nova emissió de bons de la Generalitat és "una molt bona oportunitat" tant per a les persones que ja van invertir en l'emissió de fa un any, i que tot just acaba, com per a nous inversors. En declaracions als mitjans, Mas-Colell ha assegurat que "hi ha totes les raons" per tenir confiança i decidir-se a comprar bons de la Generalitat perquè l'hisenda és "normal" i perquè "donen un retorn que està molt bé en les condicions de mercat actuals". El conseller no ha confirmat ni descartat que aquesta sigui la darrera emissió de bons de la Generalitat abans de que es puguin posar en marxa els anomenats hispabons.
La Generalitat ha obert aquest dilluns el termini per adquirir bons d'una nova remesa destinada a inversors detallistes a través de la qual pretén recaptar 2.000 milions d'euros. Són bons a un i dos anys que donaran una rendibilitat del 4,5% i del 5% respectivament. Els interessos es pagaran de forma trimestral. El termini per adquirir bons acaba el 24 d'abril. Les sol·licituds dels bons, igual que en les anteriors emissions, podran anar dels 1.000 euros, que és la quantitat mínima que es pot demanar, fins als dos milions, que és la màxima. El desemborsament es farà el 2 de maig, data en què finalitza i es liquida l'emissió de l'any passat.
Després de participar en la inauguració de la Conferència Euromediterrània sobre Recerca i Innovació, Mas-Colell ha afirmat que aquesta emissió coincideix amb el final de la que es va fer fa un any, per la qual cosa ha dit que és "una molt bona oportunitat" per a que aquests inversors tornin a adquirir bons, però ha afegit que també per a tots aquells que pensin fer-ho per primera vegada.
El conseller ha dit que "hi ha totes les raons" per tenir confiança en l'emissió de bons de la Generalitat perquè l'hisenda és "normal" i funciona "normalment". "Aquests bons donen un retorn que està molt bé donades les condicions de mercat d'aquests dies", ha reflexionat.
No tanca les portes a una nova emissió
D'altra banda, el conseller ha dit que en termes de tresoreria no prendrà el "compromís de tot o res" i ha assegurat que totes les opcions estan "obertes depenent del que hi ha sobre el terreny". Així no ha descartat que aquesta sigui l'última emissió abans de la posisble posada en marxa dels anomenats 'hispabons' però tampoc ha tancat la porta a una nova emissió.
El conseller ha reafirmat que creu que convé un sistema "que impliqui algun tipus de garantia estatal" i ha afegit que "sembla que hi ha una actitud favorable" a que això sigui així, però ha afirmat que en tot cas caldrà "explorar el que convingui a l'agenda catalana":
A l'espera del detall dels pressupostos estatals
D'altra banda, no ha volgut entrar a valorar els pressupostos generals de l'Estat, presentats el divendres, ja que ha afirmat que cal conèixer encara el detall. Ha reconegut que són uns pressupostos "complicats" per a l'Estat tenint en compte el "condicionament europeu". Ha dit però que divendres no es va donar a conèixer res sobre el finançament autonòmic i ha assegurat que això "no és un detall" per a Catalunya.
Sobre l'amnistia fiscal anunciada pel govern estatal, Mas-Colelll ha considerat que són "temps extraordinaris" i que si s'ha arribat a una situació "tan extrema" és "perquè la situació realment ho demanava".
Mas-Colell ven les excel·lències dels «bons patriòtics»
Assegura que aporten "confiança" i que és "una molt bona oportunitat"
ARA A PORTADA
Publicat el 02 d’abril de 2012 a les 11:06
Et pot interessar
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament