Segons Mas, aquesta fòrmula permetria “que no s’acomiadés ningú directament, fins al moment que l’empresa guanyés el temps per presentar un pla de viabilitat que asseguri que, si cal ajustar la plantilla una mica a la baixa, és a canvi de que hi ha un pla de futur per l’empresa, i no que vagi perdent producte, vagi perdent producció i vagi perdent mercats”.
Pel líder nacionalista, aquesta “és la posició raonable, que exigeix a l’empresa que presenti un pla de futur viable i creïble, que si ara no el té fet tingui el temps per poder-lo fer, que permeti que es facin les gestions polítiques que cal per assegurar que aquest pla de Nissan és operatiu i viable de cara al futur, i exigeix que els sindicats de Nissan, que crec que poden tenir una actitud raonable en aquest sentit, estiguin disposats a parlar d’aquesta suspensió temporal de llocs de treball, que permeti que entre tots s’asseguri que el màxim de treballadors possible s’hi quedi, i a l’empresa que hi hagi el producte (cotxes, furgonetes...) que asseguri que Nissan continuï creant riquesa a Catalunya i en aquest cas a la zona metropolitana de Barcelona”.
Mas ha fet aquesta afirmació en el transcurs d’un col•loqui amb els estudiants que ha tingut lloc a la Facultat d’Econòmiques i Empresarials de la Universitat Rovira i Virgili al campus de Bellisens, a Reus. La conversa amb els alumnes ha seguit a una sessió de Mas sobre els orígens de la crisi econòmica, les seves causes i les possibles solucions. Aquesta classe era la primera etapa del recorregut que avui fa Mas per la comarca del Baix Camp, on mantindrà trobades amb els sectors empresarials i productius.