A banda de la projecció de resultats electorals, el sondeig publicat aquest dijous pel Centre d'Investigacions Sociològiques espanyol (CIS) també dóna informació de com els ciutadans i ciutadanes de Catalunya veuen els seus dirigents polítics i les problemàtiques actuals. Segons el darrer baròmetre del CIS, Artur Mas és qui més suport obté de cara a tornar a ser president de la Generalitat. Ho voldria un 22,5%
El president d'ERC, Oriol Junqueras, és el segon president preferit pels catalans, amb un 13,2%. El segueixen la candidata de Ciutadans, Inés Arrimadas (5,9%); el presidenciable del PSC, Miquel Iceta (5,7%); i en cinquè lloc hi ha el cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva (4%).
L'ordre, però, no és el mateix en la valoració de líders polítics. En aquest apartat, és Oriol Junqueras qui guanya amb un 5,3. El segueixen Mas (4,6), Joan Coscubiela (4,7), Ramon Espadaler (4), Miquel Iceta (3,7), Inés Arrimadas (3) i Xavier Garcia-Albiol (2,3).
Pel que fa al coneixement de líders polítics, el número 4 de la llista de Junts pel Sí, Artur Mas, torna a ser el guanyador amb un 98,5. A continuació hi trobem Junqueras (89,9); el candidat del PPC, Xavier Garcia-Albiol (70,2), Miquel Iceta (62,5); i el cap de llista d'UDC, Ramon Espadaler (58,4). Paradoxalment si tenim en compte les preferències de presidenciables, Inés Arrimadas només obté un 29. I també destaca que no hi consta valoració del cap de llista de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell, ni tampoc del de Junts pel Sí, Raül Romeva.
Del que també parla el sondeig del CIS és dels principals problemes que detecta la ciutadania del Principat. En primer lloc hi trobem l'atur, amb un 31,9. Les respostes espontànies fan que, a continuació, apareguin qüestions íntimament relacionades. En segon lloc hi apareix el concepte independència-autogovern (10,4), i el segueixen finançament-pacte fiscal (9,8), que no es doni el dret d'autodeterminació (7,2) i la corrupció i el frau (6,2).
Mas és amb diferència el líder que més suport obté per tornar a ser president
Política
L'actual president és el que preferiria el 22,5%, i Junqueras el segon amb un 13,2 | En canvi, el president d'ERC és qui obté millor valoració (5,3) i Mas el segueix amb un 4,6 | L'atur és el principal problema que detecten els ciutadans a Catalunya
ARA A PORTADA
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
10 de setembre de 2015 a
les 12:27
Et pot interessar
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
-
Política Collboni inicia aquest diumenge una missió institucional per Bòsnia, Polònia i Ucraïna
-
Política
Illa anuncia que la Diada d’enguany també se celebrarà a Extremadura
