La situació del govern de progrés de les Illes Balears es complica per moments. Aquest divendres Més per Menorca, coalició ecosobiranista de la segona illa de l'arxipèlag, va anunciar que abandonava l'executiu després de la dimissió forçada de la consellera de Transparència, Cultura i Esports. Els nacionalistes de Menorca tenen tres diputats al parlament que són claus per assegurar l'estabilitat d'un govern format pel PSIB-PSOE i Més per Mallorca.
Ruth Mateu, consellera de Transparència, va haver de dimitir aquest divendres al matí a causa de l'escàndol de l'adjudicació a dit d'uns contractes a Jaume Garau, que va ser responsable de campanya de la formació. Ha estat el darrer dels desencontres entre els ecosobiranistes menorquins i l'executiu encapçalat per la socialista Francina Armengol. La decisió suposa la sortida de diversos alts càrrecs entre els quals el director general de Política Lingüística i el de Cultura.
Ara, el govern de les Illes es queda amb el suport de només 20 dels 59 diputats –14 del PSIB-PSOE i 6 de Més per Mallorca- davant d'una oposició de 22 –20 del PP i dos de Ciutadans-. Entre ambdós blocs se situa una amalgama que pot no garantir l'estabilitat de l'executiu: els vuit diputats de Podem, els dos representants expulsats del Partit de Pablo Iglesias però que mantenen l'acta, els tres de Més per Menorca i el de Gent per Formentera. Els menorquinistes asseguren que a partir d'ara el seu suport a l'executiu serà "condicionat".
Més per Menorca abandona el govern de les Illes i el deixa en minoria
Política
La dimissió forçada de la consellera de Transparència, acusada d'adjudicar a dit uns contractes, provoca la crisi a l'executiu | L'oposició de PP i C's té més diputats que la suma de PSIB i Més per Mallorca
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Tito Álvarez escapa per poc d'un hotel esfondrat a Veneçuela: «He tornat a néixer» Natàlia Pinyol
-
Internacional La comunitat veneçolana a Barcelona s'organitza per enviar ajuda i posar-se en contacte amb els familiars Redacció
-
Internacional Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el Japó just després del doble sisme a Veneçuela Redacció
Publicat el
01 d’abril de 2017 a
les 09:01
Et pot interessar
-
Política
Neix Impuls Nacional, un moviment de joves per «refundar» l'esquerra independentista
-
Política
ERC, els Comuns i la CUP fan pinya en defensa de Cuba
-
Política Calama ordena investigar les filtracions sobre Zapatero i identificar-ne els responsables
-
Política El Congrés reclama a Sánchez una qüestió de confiança amb els vots del PP, Vox i Junts
-
Política
El Parlament tanca l'últim tràmit abans de l'aprovació definitiva dels pressupostos
-
Política
L'advocat de Cerdán admet que el PSOE el va contractar per analitzar causes judicials
