El ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, ha garantit que les noves condicions del govern espanyol sobre el fons de liquiditat autonòmica (FLA) a Catalunya "no afectaran negativament, sinó tot el contrari: se'ls seguirà ajudant i protegint", segons ha dit en una entrevista a la revista Autonomos y emprendedores. El passat 21 de juliol, l'executiu de Mariano Rajoy va aprovar impedir l'accés al FLA si la Generalitat no certificava cada setmana que no destinava diners a la celebració del referèndum.
Montoro ha assegurat, però, que el govern espanyol "es caracteritza per defensar els autònoms i petits empresaris proveïdors de les administracions públiques" i ha detallat que dels 94.813 milions d'euros abonats a tot l'Estat, 23.008 milions han estat per a proveïdors de serveis públics de Catalunya.
Des de fa pocs dies, el govern espanyol demana setmanalment certificats als responsables de la gestió i intervenció econòmica de la Generalitat per comprovar que no hi hagi cap partida destinada a l'1-O. L'acord de l'executiu de Mariano Rajoy obliga els interventors de les conselleries, el director general de pressupostos i el director general de política financera a remetre aquests expedients cada setmana. El Ministeri d'Hisenda és l'encarregat de comprovar i verificar els certificats.
Aquest 2017, l'Estat preveu destinar a través del FLA 3.600 milions d'euros. Els fons es destinen sobretot a venciments del deute i al pagament de proveïdors, com per exemple farmàcies.
Montoro garanteix que les noves condicions del FLA «no afectaran negativament» els proveïdors
Política
El ministre d'Hisenda fa aquest aclariment després de la intervenció de les finances catalanes destinada a frenar el referèndum
ARA A PORTADA
-
Societat El nou incendi a Collserola obliga a desallotjar habitatges d'un barri de Barcelona Pau Espí Solé | Gerard Mira
-
Boscos Jordi Vendrell, director de la Fundació Pau Costa: «Hem passat d'incendis molt diferents a focs més semblants: grans i d'alta intensitat» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
-
Societat El Govern al·lega «criteris tècnics» per no haver enviat un Es-Alert en les últimes tempestes Oriol March
Publicat el
01 d’agost de 2017 a
les 18:49
Et pot interessar
-
Política
«La prioritat és la devolució»: la Moncloa endureix el discurs mentre prepara la reforma d’asil i estrangeria
-
Política
Ceuta és «espanyolíssima» i elogi del CNI: Margarita Robles passa a l'atac al Congrés
-
Política
La Generalitat anima el menor agredit per portar una estelada a denunciar la policia espanyola
-
Política
Puigdemont s'indigna amb Illa pel silenci davant l'agressió policial a Elx: «Us fa indignes»
-
Política
Els Comuns demanen la dimissió de Manel Nadal pel «fracàs» del Govern amb Rodalies
-
Política
El Govern s'hi torna a posar: quins reptes haurà d'atendre Illa?
