L'Audiència Nacional ha condemnat a pagar una multa de 720 euros al tuitaire Albert Baiges per una piulada en què insultava Felip VI i demanava tallar-li el coll. El tribunal considera que no és llibertat d'expressió, sinó un delicte d'injúries a la corona. "Per mostrar convicció antimonàrquica no cal arribar a l'insult ni acompanyar-lo d'una invitació pública a tallar el coll al monarca", argumenta la sala.
Baiges va publicar un tuit el 18 de març de 2020 coincidint amb el discurs de Felip VI arran de la Covid i havia fet altres comentaris contra la monarquia i les forces i cossos de seguretat de l'Estat, però el tribunal considera que l'única piulada delictiva és la que demana tallar el coll al rei i qualifica el monarca de "fill de puta".
En la sentència, de 12 pàgines, el magistrat Jose Manuel Fernández Prieto considera provat que Baiges va fer el tuit en qüestió i argumenta que el terme "fill de puta" és una expressió "injuriosa" perquè "és dirigida de forma clara i expressa contra el rei" i no es pot emparar en la llibertat d'expressió.
La sentència recorda, a partir de sentències del Tribunal Suprem, que la llibertat d'expressió no pot justificar utilitzar expressions "insultants, injurioses o vexatòries que excedeixen el dret a la crítica" i atempten contra l'honorabilitat de la persona en qüestió, encara que aquesta tingui rellevància pública. "La Constitució no reconeix el dret a l'insult", apunta el magistrat.
El tuit de Baiges és de fa dos anys i en un principi se l'acusava d'injúries a la corona i d'enaltiment del terrorisme, cosa que feia incrementar significativament el risc d'entrada a presó. Finalment aquest últim delicte va decaure. En una entrevista a NacióDigital, el tuitaire sostenia fa unes setmanes que la piulada era un "acte polític i conscient" i per això no va voler esborrar-la ni retractar-se. La sentència que el condemna a una pena de multa es pot recórrer.
Multa de 720 euros a un tuitaire per insultar Felip VI
L'Audiència Nacional condemna Albert Baiges per un delicte d'injúries a la Corona per demanar "tallar el coll" al rei

- Hospital Universitari de Vic. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Santos Cerdán demana sortir de la presó i esquitxa Koldo García: «Va ser col·laborador de la Guàrdia Civil» Redacció
-
El PP constata el fracàs de l'intent de moció de censura: «Cap soci vol abandonar Pedro Sánchez» Oriol March
-
BComú trenca totes les relacions amb el PSC mentre mantingui els desnonaments de Vallcarca David Cobo
-
L’incendi de la Segarra dispara les alarmes: «Si no plou, la situació serà crítica als boscos» Àlvar Llobet i Sotelo | Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 08 de març de 2022 a les 14:22
Actualitzat el 08 de març de 2022 a les 14:53
Et pot interessar
-
Política Dinamarca no veu canvis en la postura dels 27 sobre l'oficialitat del català respecte a l'última reunió
-
Política Asens i Toribio denuncien Netanyahu per crims de guerra davant l'Audiència Nacional
-
Política L'Audiència Nacional admet 254 testimonis en el judici contra la família Pujol
-
Política Els Comuns demanen al Govern mesures urgents per evitar els riscos laborals durant onades de calor
-
Política Un diari espanyol haurà d'indemnitzar Jordi Cuixart amb més de 10.000 euros
-
Política El Comitè de Drets Humans de l’ONU detecta un augment de discursos «contra els catalans» a Espanya