El Govern, després de la reunió setmanal del consell executiu, ha volgut defensar el Barça després de la nova sanció de la UEFA per l'exhibició d'estelades en un partit de Champions. "Defensem el club perquè no es va fer res més que exercir el dret a la llibertat d'expressió". La vicepresidenta ha cridat l'atenció davant el fet que s'actua sovint amb molta laxitud "davant l'exhibició de banderes espanyoles preconstitucionals".
Neus Munté ha declarat que "el govern espanyol mai desaprofita una oportunitat per amenaçar Catalunya" en relació a les apel·lacions dels darrers dies a l'article 155 i altres declaracions contra la Generalitat i les seves atribucions des de diferents exponents del poder central.
La vicepresidenta també ha contestat les declaracions de la seva homòloga al govern de l'Estat, Soraya Sáenz de Santamaría, que ha dit que no creu que Carme Forcadell representi la majoria dels catalans per presidir el Parlament. Munté ha reclamat a Sáenz de Santamaría que tingui "respecte" a la presidència del Parlament i ha assegurat que la seva inexperiència parlamentària –mai ha estat diputada- no serà un problema-.
Sobre les declaracions del conseller Felip Puig sobre la improbabilitat que s'arribi a una entesa amb la CUP en primera o segona votació, Munté ha reconegut les dificultats per tancar els acords però sense entrar a fons en el tema ni desmentir en cap moment el conseller d'Empresa i Ocupació. Ha parlat de "temps" i dels terminis que es preveuen perquè les negociacions arribin a bon port.
Neus Munté: «Defensem el Barça per exercir el dret a la llibertat d'expressió»
La vicepresidenta del Govern recorda la laxitud "davant l'exhibició de banderes espanyoles preconstitucionals" | També lamenta que "el govern espanyol mai desaprofita una oportunitat per amenaçar Catalunya" | Reclama respecte a l'elecció de Forcadell com a presidenta del Parlament
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 20 d’octubre de 2015 a les 14:19
Actualitzat el 20 d’octubre de 2015 a les 14:39
Et pot interessar
-
Política Rahola, Artadi, Giró: una dècada per trobar el relleu de Xavier Trias a Barcelona
-
Política La negativa de Mas aboca Junts a un esprint pel candidat a Barcelona
-
Política Junts i el govern espanyol pacten un canvi legal per garantir l'atenció al client en català
-
Política Illa s'envolta de patronals i sindicats per reclamar a Madrid més concrecions amb el finançament
-
Política La Moncloa s'entrega al «clamor popular» per Gaza davant la «mala fe» de Feijóo
-
Política El Govern lamenta que Junts «sucursalitzi» la política catalana: «La volen vincular a acords d'una altra institució»