La Guàrdia Civil espanyola està duent a terme aquest dilluns al matí una operació "contra l'entorn d'ETA" al País Basc, Navarra i Madrid, en què ja ha realitzat fins a setze detencions, la majoria dels quals són advocats de l'esquerra abertzale. Sí que ha transcendit que entre els detinguts hi ha l'advocada i portaveu de Sortu Amaia Izko.
A primera hora del matí, fonts de la lluita antiterrorista havien informat que "els detinguts serien de diverses organitzacions que donen suport a la banda". Més endavant s'ha fet públic que se'ls acusa d'integració en banda terrorista, blanqueig i un delicte contra la Hisenda Pública
La Guardia Civil ha batejat com a "operació Mat" l'operatiu a gran escala contra el col·lectiu d'advocats, just un any després de la denominada "operació Escac" duta a terme contra tot d'advocats independentistes bascos, en què va ser detinguda Arantza Zulueta.
De bon matí, el dirigent de l'esquerra abertzale Pernando Barrena ja ha denunciat en una piulada al seu compte de Twitter que els agents estaven detenint els advocats relacionats amb l'entorn de l'esquerra basca. "Al nostre hotel de Madrid, la GC està detenint els nostres advocats. Democràcia a la turca!", s'ha exclamat.
L'operació continua oberta.
Operació de la Guardia Civil contra els advocats de l'esquerra abertzale
Política
Acusa els 16 lletrats detinguts d'integració en banda terrorista, blanqueig i un delicte contra la Hisenda Pública | Anomena "mat" a l'operació, un anys després de l'operació "escac" en què va detenir l'advocada Arantza Zulueta | Entre els detinguts, la portaveu de Sortu
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
12 de gener de 2015 a
les 08:16
Et pot interessar
-
Política
Dimiteix Tomás Carrión, número dos de Núria Parlon a Interior
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
