La coordinadora general del PDECat, Marta Pascal, ha considerat aquest dilluns un "contrasentit" les crítiques de Benet Salellas, diputat de la CUP, als pressupostos de la Generalitat per al 2017. "Les seves declaracions sorprenen", ha apuntat Pascal en la roda de premsa posterior a la reunió de la direcció executiva del partit. La dirigent nacionalista ha destacat que Junts pel Sí "no demana un xec en blanc" per aprovar els comptes, i ha volgut posar de manifest que seria una "gran trava" no disposar de pressupostos aprovats per al 2017 en clau de procés independentista.
"Estaríem defraudant la gent de manera molt clara", ha apuntat Pascal, que ha recordat que el consell polític de la CUP va donar llum verda a la tramitació dels comptes per àmplia majoria. "No ens podem permetre fallar", ha determinat la coordinadora general del PDECat, que ha posat l'accent en la "defensa de les classes mitjanes" que la seva formació ha intentat dur a terme durant l'elaboració dels comptes. Fa una setmana, Pascal treia pit del fet que els pressupostos no incloguessin cap pujada de l'IRPF, de l'impost de successions i del de patrimoni.
Pascall també ha volgut sortir en defensa del conseller d'Interior, Jordi Jané, davant les crítiques de la CUP, que el considera una rèmora de "l'antiga CDC autonomista". "No entraré en aquesta picabaralla", ha arrencat la coordinadora general del PDECat, però posteriorment ha insistit que la tasca de Jané és "fonamental" perquè la gent se senti "còmode" en termes de seguretat. "Li vull mostrar tot el suport", ha insistit.
Pascal defensa Jané i troba un «contrasentit» que la CUP carregui contra els pressupostos
La coordinadora general del PDECat destaca la tasca del conseller d'Interior després de les crítiques del diputat Benet Salellas | Insisteix que Junts pel Sí no demana "xecs en blanc", però manté que seria una "gran trava" no disposar dels comptes aprovats per al 2017
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de novembre de 2016 a les 13:40
Actualitzat el 21 de novembre de 2016 a les 13:41
Et pot interessar
-
Política
Les dissidències còmplices
-
Política
Cerdán juga la carta Puigdemont per alimentar la sospita de «lawfare»
-
Política
Josep Tomàs Salàs, nou director de l'Oficina Antifrau de Catalunya
-
Política
L'Audiència Nacional obre una peça separada secreta amb els pagaments en metàl·lic del PSOE
-
Política
El Parlament aprova la llei d'erradicació de l'LGBTI-fòbia amb el vot en contra de PP, Vox i Aliança
-
Política
La Fiscalia demana arxivar el cas contra Íñigo Errejón per agressió sexual
