L'única reacció política apreciable del PP pel que fa al procés català és intentar encabir la política catalana en el motllo basc, ni que sigui a martellades. José María Aznar va descobrir que la violència política a Euskadi era una utilíssima font de legitimació del nacionalisme espanyol, que podia presentar-se -per primera vegada des dels anys trenta- com el resultat d'una voluntat cívica equiparable al patriotisme de qualsevol país de tradició democràtica. Espanya s'espolsava així els últims complexos del franquisme i s'enfilava dalt de la bombolla imperial que l'acabaria portant a l'Iraq, Perejil i, finalment, a l'estació d'Atocha.
Però és innegable que la pau a Euskadi ha arribat sense necessitat de passar per un Stormont basc. ETA ha estat derrotada també políticament i l'esquerra abertzale continua embarrancada entre centenars de presos i una organització que, almenys formalment, encara continua en actiu. Ja no hi ha bombes, però el context polític continua dibuixant uns fronts del tot nítids. Assassinats, tortures, segrestos, ferits, silenci, por... Tot això són paraules majors que no cicatritzen en una sola generació. Però ells en comptes d'una Euskadi en pau hi veuen una Euskadi espanyola.
I és per això que aquest cap de setmana el PP ha portat a Barcelona Mari Mar Blanco, la víctima icònica. I també és per això que Alícia Sánchez-Camacho ha dit que el PP ha patit molt al País Basc i ara ho fa a Catalunya. Quan la realitat és que aquí només pateixen pels seus privilegis.
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Economia Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata? Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
27 de gener de 2014 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Drets Socials, una conselleria sota els focus
-
Política
El Tribunal de Comptes tampoc aplica immediatament l'amnistia malgrat l'aval d'Europa
-
Política L’empresari Julio Martínez implica Zapatero en les comissions pel rescat de Plus Ultra
-
Política El Constitucional començarà a decidir sobre l'amnistia després de la Diada
-
Política Els socis i l'oposició aprofiten el relleu a Drets Socials per demanar més canvis al Govern
