L'única reacció política apreciable del PP pel que fa al procés català és intentar encabir la política catalana en el motllo basc, ni que sigui a martellades. José María Aznar va descobrir que la violència política a Euskadi era una utilíssima font de legitimació del nacionalisme espanyol, que podia presentar-se -per primera vegada des dels anys trenta- com el resultat d'una voluntat cívica equiparable al patriotisme de qualsevol país de tradició democràtica. Espanya s'espolsava així els últims complexos del franquisme i s'enfilava dalt de la bombolla imperial que l'acabaria portant a l'Iraq, Perejil i, finalment, a l'estació d'Atocha.
Però és innegable que la pau a Euskadi ha arribat sense necessitat de passar per un Stormont basc. ETA ha estat derrotada també políticament i l'esquerra abertzale continua embarrancada entre centenars de presos i una organització que, almenys formalment, encara continua en actiu. Ja no hi ha bombes, però el context polític continua dibuixant uns fronts del tot nítids. Assassinats, tortures, segrestos, ferits, silenci, por... Tot això són paraules majors que no cicatritzen en una sola generació. Però ells en comptes d'una Euskadi en pau hi veuen una Euskadi espanyola.
I és per això que aquest cap de setmana el PP ha portat a Barcelona Mari Mar Blanco, la víctima icònica. I també és per això que Alícia Sánchez-Camacho ha dit que el PP ha patit molt al País Basc i ara ho fa a Catalunya. Quan la realitat és que aquí només pateixen pels seus privilegis.
ARA A PORTADA
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política Pedro Sánchez entra en precampanya a «La Revuelta» sense esquivar preguntes: «Els casos de corrupció m'han decebut» Neus Climent
-
-
Publicat el
27 de gener de 2014 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Una victoria parcial
-
Política
Una victòria parcial
-
Política
Sánchez accepta un «cara a cara» amb Feijóo el 16 de novembre
-
Política Felipe González: «Votaré en blanc el 29-N»
-
Política
El govern espanyol esperona la Generalitat a analitzar fins a on pot arribar amb la lluita contra l'especulació
-
Política El PP situa Álvarez de Toledo i Borja Sémper com a números dos i tres de la llista de Feijóo per Madrid
