L'acte de posada de llarg pública de la plataforma Barcino 5G, liderada per l'exregidor Alberto Fernández, dissabte passat, és vista al PP com una maniobra de pressió o una "opa" a Daniel Sirera, actual cap del grup municipal a l'Ajuntament de Barcelona. Així ho assenyalen membres de la formació consultats per Nació després que l'històric dirigent congregués un centenar llarg de persones al centre cívic Pere Pruna.
L'entitat ja fa anys que és activa i organitza debats sobre la ciutat amb personalitats de la societat civil, però la presentació d'un document de més de 200 propostes -per una "millor Barcelona"- és vista en sectors del PP com una manera de contraprogramar la tasca feta pel grup al consistori. L'anunci de l'acte ja va agafar desprevingut el partit, especialment el grup municipal.
El fet que en l'acte hi fossin, en primera fila, destacats membres del partit, com la regidora Àngels Esteller, o l'exregidor Xavier Mulleras, estretament vinculats a Alberto Fernández, ha estat vist com una mostra d'"afirmació fernandista", el que encara ha irritat més l'entorn de Sirera. Al PP també genera controvèrsia que Esteller continua mantenint l'escó al Parlament i l'acta de regidora a Barcelona. Es dona el cas que el portaveu del grup al Parlament, Juan Fernández, que era també tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Badalona, va renunciar l'octubre passat al càrrec de regidor per centrar-se en la tasca de diputat.
També ha causat estupor l'ús d'una marca com Barcino 5G, que alguns veuen amb recança i com una "amenaça". L'anomenat sector fernandista continua dempeus, però ningú sospitava que faria una irrupció d'aquest tipus. Fonts del PP subratllen l'activitat intensa d'Alberto Fernández, que continua pendent de l'actualitat municipal i és assidu de nombrosos actes públics.
Malgrat que l'exregidor, amb diverses persones amb qui ha parlat, treu ferro als temors respecte que Barcino 5G pugui ser res més que un fòrum de debat, la distància entre ell i Sirera, que ve de lluny -de quan tots dos van competir per liderar el partit el 2008-, s'ha incrementat. Alguns militants asseguren que l'exregidor viu malament haver quedat al marge de la política municipal, tot i que és assidu a les reunions de la direcció del PP de Catalunya i les seves intervencions són molt escoltades.