El president Carles Puigdemont ha assegurat en una entrevista amb la televisió francòfona belga RTBF que està disposat a presentar-se a les eleccions del 21-D si hi ha "garanties" encara que hagi de ser candidat des de l'estranger. També ha apostat per una llista unitària de l'independentisme, la qual estaria disposat a liderar. Puigdemont ha dit que pot entregar-se "a la veritable justícia", la de Bèlgica, "però no a l'espanyola".
El dirigent nacionalista també ha dit que no té "por" de parlar amb el president espanyol, Mariano Rajoy i que ell sempre està "disposat a dialogar". Puigdemont ha avisat a la televisió belga que "no és normal i és extremadament barbàric" que els representants escollits democràticament pels catalans facin front a penes de 30 anys de presó.
"No es pot parlar de democràcia si aquestes són les regles del joc", ha lamentat. A l'entrevista, Puigdemont ha recordat que ell lidera el "govern legítim" de Catalunya i que va ser "escollit" en unes eleccions per servir "la voluntat dels catalans, que ha estat anul·lada de forma totalment il·legal". El president ha assegurat que va demanar a Mariano Rajoy "garanties" per fer unes eleccions "en condicions de normalitat", sense els líders de l'ANC i Òmnium a la presó, però no les va aconseguir.
A més, Puigdemont ha criticat que "la noció de diàleg polític" del govern de Rajoy sigui empresonar el govern català. "Fer-nos entrar a la presó no és la solució, al contrari", ha advertit, afegint que el projecte independentista català "mai" ha estat violent.
Puigdemont també ha explicat que "l'única solució" a la situació catalana és "el diàleg" i ha criticat l'actitud del govern espanyol. El president també ha dit que vol ser "molt prudent" amb la política interna de Bèlgica i que és al país davant de la manca de "garanties jurídiques" a l'Estat.
Puigdemont, disposat a ser candidat al 21-D si es donen les «garanties»
El president de la Generalitat, en una entrevista a la televisió pública belga, assegura que podria fer campanya des de fora del país
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de novembre de 2017 a les 17:20
Et pot interessar
-
Política Diga'm què penses i et diré quin independentista eres fa 40 anys (segons els «pares» de la CUP)
-
Política El govern espanyol i ERC ja negocien la governança del Prat
-
Política Desjudicialització, ara és l'hora? Totes les mirades al TC (i més enllà)
-
Política L’Espanya del cafè per a tothom es crema
-
Política El PP titlla Sánchez d'«incompetent» i el PSOE acusa els barons populars de de «zero utilitat»
-
Política «Illa no té un xec en blanc, però no tenir pressupostos seria un gran fracàs de país»