L'expresident Carles Puigdemont es situa al capdavant de la presidència de Junts per Catalunya amb un 99,3% dels vots en les eleccions internes a la direcció del partit. Així mateix, Jordi Sànchez serà el secretari general amb un 94,23% dels vot dels afiliats. En total hi ha participat 2.130 persones, que representen un 56,19% del cens segons ha anunciat la formació en un comunicat.
[noticiadiari]2/207117[/noticiadiari]
La candidatura presentada per Puigdemont als comicis interns per determinar l'executiva de JxCat, serà la que configurarà la direcció del partit. Una llista que, tot i que al principi semblava que havia de tenir competència, al final ha anat sola a les urnes.
La proposta de Puigdemont barreja els dirigents de la seva estricta confiança política amb els provinents de la direcció de la Crida -que es dissoldrà a Junts- i l'etapa de Sànchez a l'ANC. Hi tenen un gran pes els provinents de CDC i el PDECat, fet que de ben segur serà usat per mirar d'atreure's el partit de David Bonvehí sense pagar massa peatges o buidar-lo en les pròximes setmanes.
Jordi Sánchez, que ha hagut de vèncer alguns recels de dirigents propers a l'expresident pel seu perfil esquerrà, en serà finalment secretari general i l'acompanyaran com a vicepresidents Jordi Turull, Elsa Artadi (també serà portaveu), Anna Erra i Josep Rius. La resta de la direcció inclou, a més de David Saldoni a Organització i Teresa Pallarès a finances, Míriam Nogueras, Laura Borràs o Damià Calvet.
Puigdemont, president de JxCat amb el 99,3% dels vots
A les eleccions internes de la formació hi han participat 2.130 afiliats, un 56,19% del cens

- Jordi Sànchez, en una entrevista el 12 de juliol del 2020 -
- ACN

- Tots els dirigents que han participat en el congrés fundacional de JxCat. -
- Junts per Catalunya

- Puigdemont, durant l'entrevista -
- ACN

- Acte del Consell per la República a Perpinyà -
- Josep M Montaner
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
«Només queda que els accionistes enterrin l'opa»: ofensiva final del Sabadell per frenar el BBVA Redacció
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
-
Publicat el 09 d’agost de 2020 a les 15:55
Et pot interessar
-
Política Lluís Companys
-
Política Feijóo, atrapat entre les crispetes d'Abascal (i Ayuso) i la resistència de Sánchez
-
Política Illa reclama «coratge polític» a la UE per anar més enllà de les sancions comercials a Israel
-
Política Illa dona el tret de sortida al seu «tour» europeu amb un viatge llampec a París
-
Política La Diada s'acomiada amb música amb l'acte institucional i a la Festa per la Llibertat
-
Política Independentisme «residual» i que «toca fons»: la premsa espanyola escarneix la Diada