28
de març
de
2017, 10:53
Actualitzat:
14:04h
L'oferta del govern espanyol no és política. Ni competències, ni afectes ni reconeixement nacional, només diners en infraestructures. Mariano Rajoy ha presentat l'ampolla com a mig plena per parlar de les infraestructures en la seva visita a Barcelona. "Tenim unes infraestructures de les millors d'Europa", ha dit després de treure pit de les inversions i prometre'n de noves, amb les Rodalies al capdavant i en ple procés sobiranista. Tot plegat amb l'objectiu de "recuperar la concòrdia" i "segellar les esquerdes" que en aquests anys s'han obert amb un ampli sector de la societat catalana.
"En el corredor mediterrani hem invertit malgrat la crisi econòmica", ha afirmat abans de comprometre que els trams catalans estaran acabats el 2020 i l'any que ve el que va de Vandellós a Tarragona amb una despesa de 667 milions.
Per aquesta legislatura que ha començat ha promès també 200 milions d'inversió a l'aeroport del Prat, 40 en navegació aèria i 285 pel tren llançadora. Als ports catalans hi vol destinar 587 milions i a les carreteres 850 milions amb especial atenció al Quart Cinturó. Algunes infraestructures estan en marxa, com la llançadora, altres són per aquesta legislatura o per la següent però el total de les xifres que ha exposat aquest dimarts és de 6.630 milions.
Rajoy ha inaugurat al Palau de Congressos de Barcelona unes jornades sobre el corredor mediterrani i rodalies després d'haver anunciat en una entrevista a La Vanguardiagairebé 4.000 milions d'euros en inversió a la xarxa dels voltants de Barcelona fins al 2025 (que seran finalment més de 4.200 si s'hi sumen els del tren llançadora a l'aeroport). La xarxa arrossega desinversió i nombrosos problemes. El corredor mediterrani ha estat una de les grans oblidades del govern espanyol.
Confirma la inversió de 4.000 milions fins a 2025 en les rodalies de Barcelona i destaca l'"esforç inversor" en el corredor mediterrani, que a Catalunya estarà a punt el 2020 amb una despesa immediata de 667 milions | Garanteix també 850 en carreteres aquesta legislatura, 240 milions al Prat, 285 pel tren llançadora i 587 als ports, que sumen un total de 6.630
A l'acte hi havia empresaris com Florentino Pérez (ACS) i Carlos Godó (Grupo Godó) i alcaldes com ara Àngel Ros o Núria Marín, del PSC ambdós. A Rajoy l'acompanyaven el delegat del govern, Enric Millo, i la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría. Hi era el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, però cap representant d'alt nivell del Govern, que a la mateixa hora estava reunit presidit per Oriol Junqueras. El conseller de Territori, Josep Rull, sí que havia de participar en una de les taules de debat.
Petició d'ajuda als empresaris i Agència del Medicament
Rajoy ha afirmat que lluitarà per dur a Barcelona l'Agència Europa del Medicament, que en breu deixarà Londres pel Brexit. Ha carregat contra el procés perquè és "desconnectar del futur, de la realitat, la llei i el diàleg" i un "llast" que implica inestabilitat i complica "recuperar les confiances". El cap de l'executiu ha fet una crida a buscar acords "en el que uneix, que és molt" i a fer prevaldre els discursos de tarannà més positiu. Als empresaris els ha demanat ajuda per mirar de reconduir les coses amb el govern de Carles Puigdemont intentat "guanyar la batalla de la moderació".
Per ell ara toca "recuperar la concòrdia i el diàleg sensat" perquè ara que el PP veu el procés tocat és "temps de reconstruir ponts i segellar esquerdes".
"En el corredor mediterrani hem invertit malgrat la crisi econòmica", ha afirmat abans de comprometre que els trams catalans estaran acabats el 2020 i l'any que ve el que va de Vandellós a Tarragona amb una despesa de 667 milions.
Confirma la inversió de 4.000 milions fins a 2025 en les rodalies de Barcelona i destaca l'"esforç inversor" en el corredor, que a Catalunya estarà a punt el 2020 amb una despesa immediata de 667 milions
Per aquesta legislatura que ha començat ha promès també 200 milions d'inversió a l'aeroport del Prat, 40 en navegació aèria i 285 pel tren llançadora. Als ports catalans hi vol destinar 587 milions i a les carreteres 850 milions amb especial atenció al Quart Cinturó. Algunes infraestructures estan en marxa, com la llançadora, altres són per aquesta legislatura o per la següent però el total de les xifres que ha exposat aquest dimarts és de 6.630 milions.
Mariano Rajoy, al Palau de Congressos de Catalunya. Foto: Adrià Costa
Rajoy ha inaugurat al Palau de Congressos de Barcelona unes jornades sobre el corredor mediterrani i rodalies després d'haver anunciat en una entrevista a La Vanguardiagairebé 4.000 milions d'euros en inversió a la xarxa dels voltants de Barcelona fins al 2025 (que seran finalment més de 4.200 si s'hi sumen els del tren llançadora a l'aeroport). La xarxa arrossega desinversió i nombrosos problemes. El corredor mediterrani ha estat una de les grans oblidades del govern espanyol.
El president espanyol garanteix també 850 en carreteres aquesta legislatura, 240 milions al Prat, 285 pel tren llançadora i 587 als ports, que sumen un total de 6.630
Confirma la inversió de 4.000 milions fins a 2025 en les rodalies de Barcelona i destaca l'"esforç inversor" en el corredor mediterrani, que a Catalunya estarà a punt el 2020 amb una despesa immediata de 667 milions | Garanteix també 850 en carreteres aquesta legislatura, 240 milions al Prat, 285 pel tren llançadora i 587 als ports, que sumen un total de 6.630
A l'acte hi havia empresaris com Florentino Pérez (ACS) i Carlos Godó (Grupo Godó) i alcaldes com ara Àngel Ros o Núria Marín, del PSC ambdós. A Rajoy l'acompanyaven el delegat del govern, Enric Millo, i la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría. Hi era el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, però cap representant d'alt nivell del Govern, que a la mateixa hora estava reunit presidit per Oriol Junqueras. El conseller de Territori, Josep Rull, sí que havia de participar en una de les taules de debat.
Petició d'ajuda als empresaris i Agència del Medicament
Rajoy ha afirmat que lluitarà per dur a Barcelona l'Agència Europa del Medicament, que en breu deixarà Londres pel Brexit. Ha carregat contra el procés perquè és "desconnectar del futur, de la realitat, la llei i el diàleg" i un "llast" que implica inestabilitat i complica "recuperar les confiances". El cap de l'executiu ha fet una crida a buscar acords "en el que uneix, que és molt" i a fer prevaldre els discursos de tarannà més positiu. Als empresaris els ha demanat ajuda per mirar de reconduir les coses amb el govern de Carles Puigdemont intentat "guanyar la batalla de la moderació".
Per ell ara toca "recuperar la concòrdia i el diàleg sensat" perquè ara que el PP veu el procés tocat és "temps de reconstruir ponts i segellar esquerdes".
Soraya Saénz de Santamaría parlant amb els periodistes Joan Tàpia, Enric Hernàndez, Xavier Vidal Folch i Màrius Carol Foto: Adrià Costa