
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en una imatge d'arxiu. Foto: ACN
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat un referèndum pactat, la llibertat de "presos polítics" i la retirada de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució com a punts comuns del catalanisme de cara a les eleccions del 21 de desembre a Catalunya, i ha demanat al PSC -amb qui governa a Barcelona- que se sumi a aquestes reivindicacions.
Referèndum pactat, llibertat presos polítics i retirada de l'art. 155: punts comuns del catalanisme pel #21D. Tant de bo el PSC s'hi sumi! https://t.co/5CU8SXhpgz
— Ada Colau (@AdaColau) 6 de novembre de 2017
Catalunya en Comú ha apostat per presentar-se a les eleccions del 21-D en una candidatura conjunta amb Podem, que es digui En Comú Podem-Catalunya en Comú, i amb el coordinador general de la formació, Xavier Domènech, de cap de llista, tot i que això ho haurà de ratificar l'Assemblea General de la formació el dissabte 11 i també està subjecte al resultat de la consulta interna que està realitzant Podem per presentar-se a les eleccions en una candidatura al costat de la nova formació de l'esquerra catalana.