L’Ajuntament de Ribes de Freser va modificar provisionalment l'ordenança de la tinença d'animals i d'animals potencialment perillosos, en el ple celebrat el passat dilluns, 29 de febrer. La normativa inclou la realització d’una prova d’ADN per a tots els gossos del terme municipal amb la intenció de poder identificar els propietaris dels animals que facin deposicions a la via pública.
Fa temps que l’Ajuntament de Ribes de Freser rep queixes del veïnat motivades per aquesta problemàtica i per això s’ha decidit posar en funcionament aquest nou sistema que facilitarà la identificació dels infractors.
Actualment és difícil poder sancionar els infractors ja que les deposicions es realitzen en hores en que no es disposa de vigilància policial. Amb aquest nou sistema es podrà aplicar el règim sancionador amb molta més fiabilitat.
Inicialment, l’Ajuntament farà una campanya per afavorir que tots els animals del poble s’adscriguin al cens municipal. Un cop finalitzat aquest procés i amb la intenció de facilitar la implementació d’aquesta nova dinàmica, l’Ajuntament assumirà els costos de realitzar la prova d’ADN. Finalitzada la campanya de recollida de proves d’ADN, es procedirà a recollir mostres de les deposicions i a sancionar tots els propietaris infractors.
El règim sancionador que s’ha aprovat serà de 100 euros per a la primera infracció i 300 per a les reincidències.
L’Ajuntament espera que al final de la implementació d’aquestes noves accions l’espai públic de la vila millori notablement i es minimitzin les molèsties que aquest problema genera als veïns de Ribes de Freser.
Ribes de Freser farà proves d'ADN als gossos per detectar els que defequin al carrer
L'Ajuntament, després de rebre moltes queixes dels veïns, vol posar fre als propietaris incívics
Ara a portada
Publicat el 04 de març de 2016 a les 13:02
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política La Moncloa rectifica i busca fórmules per no comprar bales a Israel